سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کمالوندی:

برای نهایی کردن دو اقدام عملی گام سوم توافقات با هیئت آژانس مذاکره می‌کنیم

سخنگوی سازمان انرژی اتمی اعلام کرد که در مورد دو اقدام عملی از 5 اقدام گام سوم توافقات ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی از فردا در تهران مذاکره می‌شود تا این دو مورد نهایی شود.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، «بهروز کمالوندی» سخنگوی سازمان انرژی اتمی پیرامون سفر هیئتی از آژانس به کشورمان گفت: سفر «ترو واریورانتا» معاون امور پادمان‌ها و هیئتی از آژانس بین المللی انرژی اتمی به منظور ادامه گفتگو‌ها و نهایی شدن دو موضوع آخر گام سوم توافقات ایران و آژانس صورت می‌گیرد.
 
وی افزود: این هیئت که به منظور مذاکره درباره مسایل فی ما بین ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران سفر می‌کند، از فردا (سه شنبه) مذاکرات خود را با مسئولان سازمان انرژی اتمی ایران آغاز می‌کند.
 
سخنگوی سازمان انرژی اتمی خاطرنشان کرد: ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی بعد از توافق بر سر ۱۳ اقدام در گامهای اول و دوم، در گام سوم درباره ۵ اقدام عملی دیگر در ۳۰ اردیبهشت ماه ۹۳ به توافق دست یافتند.
 
کمالوندی تصریح کرد: با توجه به اینکه اطلاعات اولیه درباره این دو مورد ارائه شده، قرار است با حضور هیئت آژانس درباره این موضوعات نیز گفت‌و‌گو و این دو مورد نهایی شود.
 
گفتنی است؛ «رضا نجفی» سفیر و نماینده دائم ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد: معاون امور پادمان‌ها و هیئتی از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای ادامه گفتگو‌ها در خصوص مسایل فی مابین به ایران می‌آید.
 
وی افزود: مسئله مایه تاسف این است که حفظ اطلاعات طبقه بندی شده در آژانس دوباره رعایت نشده و در حالی که ایران و آژانس مشغول برنامه ریزی بودند، خبر آن توسط یک رسانه غربی منتشر شده است.
 
وی تاکید کرد: موضوع یکبار دیگر نگرانی ایران در مورد وجود جاسوسی در آژانس را تایید می‌کند.
 
سفیر ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی خطاب به مسئولان این نهاد بین المللی به ویژه یوکیا آمانو مدیر کل آن هشدار داد: لازم است اژانس به تعهدش برای حفظ اطلاعات محرمانه جمهوری اسلامی ایران عمل کند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.