سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جاذبه های گردشگری در دنیا/

بهشت موج سواران در برزیل + تصاویر

شهر ساحلی ریو دارای 3 ساحل به نامهای ساحل کُپاکاپانا، ایپانما و لِبلان است که این سواحل به بهشت موج‌سواران معروف هستند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،برزیل بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین کشور آمریکای جنوبی است. پایتخت آن برازیلیا و زبان رسمی آن پرتغالی است. برزیل که منطقه وسیعی را بین مرکز آمریکای جنوبی و اقیانوس اطلس در بر می‌گیرد، شرقی‌ترین کشور قاره آمریکاست و با کشورهای اروگوئه، آرژانتین، پاراگوئه، بولیوی، پرو، کلمبیا، ونزوئلا، گویان، سورینام و گویان فرانسه هم‌مرز است.





برزیل دارای زمین‌های کشاورزی گسترده و جنگل‌های استوایی است و با داشتن منابع طبیعی گسترده و نیروی کاری غنی قدرتمندترین اقتصاد آمریکای جنوبی است. در گذشته، این كشور مستعمره پرتغال بود و تنها کشور قاره آمریکاست که مردم آن به زبان پرتغالی سخن می‌گویند.





ساخت شهر برازیلیا به این علت بود که می‌خواستند محل پایتخت برزیل - که پیش از آن شهر ریو دوژانیرو بود- را تغییر داده و بیشتر به مرکز و غرب کشور بیاورند تا به دیگر ناحیه‌ها نزدیک‌تر باشد. برای این تغییر پایتخت، نیروی کاری عظیمی از سراسر کشور به‌کار گرفته‌شد. طرح و نقشه این شهر بشکل یک هواپیماست.





ریو دوژانیرو (به پرتغالی Rio de Janeiro) در جنوب شرقی کشور برزیل قرار دارد. این شهر پس از شهر سائوپولو بزرگ‌ترین شهر برزیل است و تا سال 1960 پایتخت این کشور بود. این شهر توریستی در کنار کوه‌های انبوه از جنگل و سواحل و خلیج‌های اقیانوس اطلس قرار گرفته‌است. شهر ریو دوژانیرو، میزبان بازی‌های المپیک تابستانی 2016 خواهد بود. شهر ساحلی ریو دارای 3 ساحل به نامهای ساحل کُپاکاپانا، ایپانما و لِبلان است. این سواحل به بهشت موج‌سواران معروف هستند. در بالای کوه کورکووادو (corcovado) بزرگ‌ترین مجسمهء دنیا قرار دارد. این مجسمه 710 متر ارتفاع دارد که شمایل عیسی مسیح را با آغوش باز به تصویر کشیده‌است.

انتهای پیام/
برچسب ها: گردشگری ، ساحل ، جنگل ، کوه ، اقیانوس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.