سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

برگزاری کارگاه سفا‌لگری در مجموعه‌های تاریخی خراسان رضوی

قائم‌مقام اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی از برگزاری کارگاه سفالگری و نقاشی برای کودکان در سطح مجموعه‌های تاریخی این استان خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران،، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، محمد رکنی اظهار داشت: دعوت از دانش‌آموزان برای بازدید از مجموعه‌های تاریخی استان در ایام هفته کودک از 14 تا 20 مهر ماه، استقرار پایگاه‌های عکاسی از کودکان در مجموعه‌های تاریخی با نشان روز جهانی کودک، توزیع اقلام فرهنگی با شعار میراث فرهنگی و کودک از دیگر برنامه‌های شورای برنامه‌ریزی امور کودک و نوجوان این ادار‌ه‌کل برای فرهنگ‌سازی و تعامل کودکان با حوزه‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

وی اظهار داشت: توزیع اقلام فرهنگی، برگزاری مسابقه نقاشی در رده‌های مختلف سنی نیز برای روز جهانی کودک پیش‌بینی شده است.

رکنی تصریح کرد: کودکان می‌توانند در این هفته از کارگاه‌های صنایع دستی خانه ملک بازدید کنند و در کارگاه‌های سفال مستقر در آن مکان سفالگری کنند.

وی خاطر نشان کرد: همچنین ویژه برنامه‌هایی با هدف شناساندن میراث فرهنگی، توسعه گردشگری و صیانت از صنایع دستی برای فرزندان کارکنان این اداره‌کل تدارک دیده است تا فرزندان با محیط فعالیت خانواده خود بیشتر آگاهی پیدا کنند و در روز 15 مهر ماه که به نام روز بازی و خانواده نامگذاری شده نشست بانوان شاغل این اداره‌کل نیز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/م
برچسب ها: مشهد ، سفالگری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.