سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

99 مدال رزمی کاران از بانکوک تا اینچئون؛

برابری طلاهای تکواندو با کشتی آزاد و نخستین طلای کاراته بانوان

درخشش رزمی کاران در بازیهای آسیایی اینچئون باز هم کمک حال نتایج کلی ورزش ایران در مجموع مدالی این بازیها شده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ هفدهمین دوره بازیهای آسیایی اینچئون از 28 شهریورماه به صورت رسمی در کره جنوبی آغاز شد و 12 مهرماه به پایان رسید.

در این دوره از بازیها کاروان ورزش ایران توانست با کسب 21 مدال طلا، 18 نقره و 18 برنز در مجموع با 57 مدال در جایگاه پنجم قرار گرفت.

اما مدال آوری رزمی کار در این بازیها سهم عمده ای در موفقیت کاروان ورزش ایرن مانند بازیهای المپیکی قبلی داشته است.

در این دوره از بازیهای آسیایی تکواندو با 12 ورزشکار و البته در قرعه کشی با یک بازیکن کمتر، بهترین نتیجه را در بین رزمی کاران داشت.

تکواندو هم طراز با کشتی آزاد

تکواندوکاران مرد در دوره گذشته بازیها صاحب سه مدال طلا و یک برنز شده و در بخش زنان هم دو نشان نقره و سه برنز بدست آورده بودند اما در اینچئون این تکواندوکارن بودند که هم طراز با کشتی آزاد صاحب چهار مدال طلا شدند.

البته در بخش بانوان هم تکواندوکاران با اینکه دو مدال برنز کمتر از گوآنگجو گرفتند اما دو مدال نقره خود را در فینال اینچئون تکرار کردند. با این حال باز هم در کسب مدال طلا ناکام ماندند و طلسم بی طلایی آنها همچنان باقی است.

این نتیجه بهترین عملکرد تکواندوکاران در بازیهای آسیایی هم محسوب می شود که با همه نگرانی های میزبان که مدعی این رشته بشمار می رود قابل تقدیر است.

درخشش کاراته با بانوان

در کاراته هم شرایط ورزشکاران ایران بسیار خوب بود و خوشبختانه هشت کاراته کای اعزامی مردان و زنان به نتایج بسیار خوبی رسیدند.

در مقایسه با دوره گذشته بازیها در گوآنگجو که کاراته کاها دو مدال طلا و دو برنز دریافت کردند، در اینچئون این رشته به سه مدال طلا و دو برنز رسید که سهم بانوان کاراته کا یک مدال طلا و دو برنز بود.

مدال طلای حمیده عباسعلی اولین مدال طلای این رشته در بازیهای آسیایی محسوب می شود و این مدال برای بانوان رزمی کار که دوره گذشته بازیها توسط رشته ووشو بدست آمده بود.

نزول ووشو

در ووشو شرایط متفاوتی در اینچئون نسبت به گوآنگجو به وجود آمد.

این رشته در دوره گذشته بازیها سه مدال طلا و سه برنز بدست آورد و در اینچئون با چهار ساندارکار مرد و دو بانوی ورزشکار یک طلا، دو نقره و یک برنز کسب کرد.

در تالو هم ورزشکاران این رشته توفیقی در کسب مدال نداشتند.

ووشو در اینچئون نسبت به گوآنگجو عملکرد ضعیف تری داشت و مدال طلای دوره گذشته را از دست داد.

بوکس در حسرت تکرار طلا

بوکس اما با همه نداشته هایش در اینچئون به دو مدال نقره و یک برنز رسید اما در دوره گذشته بازیها تنها سه مدال برنز کسب کرده بود.

بوکسورها با 6 ورزشکار اعزامی پیشرفت خوبی داشتند اما ناداوری ها در مدال های این رشته هم تاثیرگذار بود.

با این حال بوکس نتوانست طلای بازیهای آسیایی دوحه 2006 قطر را تکرار کند.

جودو ناکام ترین رشته رزمی

اما جودو در میان رشته های رزمی اعزامی به انچئون ناکام ترین رشته محسوب می شود.

این رشته با پنج ورزشکار اعزامی نتوانست حتی به یک مدال برنز تیمی یا انفرادی دست پیدا کند.

جودو در دوره گذشته بازیهای آسیایی یک نقره و یک برنز داشت اما در این دوره نتوانست به مدالی برسد.

یک مدال تا صد

با این حال رزمی کاران در مجموع از 57 مدال کاروان ایران به 19 مدال در اینچئون دست یافتند که هشت مدال آن طلا، 6 نقره و پنج برنز بوده است.

رزمی کاران از پنج دوره بازیهای آسیایی از 1998 بانکوک تایلند تا 2014 اینچئون کره جنوبی در مجموع 99 مدال طلا، نقره و برنز کسب کرده اند که 33 مدال متعلق به تکواندو، 23 مدال برای کاراته، 16 مدال برای ووشو، 15 مدال متعلق به جودو و 12 مدال آن برای بوکس بوده و کاروان ورزش ایران را همواره در بازیهای این چنینی سربلند کرده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.