سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوین؛

عید قربان فرصتی برای استحکام وحدت اسلامی است

امام جمعه موقت قزوین عید قربان را فرصتی برای استحکام وحدت و اسلام ناب محمدی در جهان اسلام عنوان کرد.

به گزارش گروه استان‎های باشگاه خبرنگاران؛حجت‌الاسلام محمدحسن باریک‌بین، در خطبه‌های نماز عید قربان که در مسجدالنبی شهر قزوین برگزار شد با تبریک عید سعید قربان اظهار داشت: در این ایام حاجیان در مکه با گذشتن از هوا و هوس به خدا نزدیک‌تر و گذشتن از امیال نفسانی را تمرین می‌کنند.
 
وی با بیان اینکه پیام عید سعید قربان، پیام الهی است،افزود:حضرت ابراهیم(ع) با این آزمون در پیشگاه خداوند مقام رفیعی کسب کرد.
 
امام جمعه موقت قزوین خاطرنشان کرد: باید به واسطه این عید نمونه کاملی از زندگی پیامبران سرمشق زندگی خود قرار دهیم و با استفاده از این اعیاد نزدیکی به خداوند متعال را برای خود رقم بزنیم.
 
امام جمعه موقت قزوین عید قربان را فرصتی برای افزایش وحدت بین مسلمانان عنوان و تصریح کرد: عید سعید قربان می‌تواند موجب وحدت جهان اسلام شده و نقشه دشمن را نقش برآب کند، چرا که دشمنان همیشه درصدد مخدوش کردن وحدت مسلمانان هستند.
 
وی یادآور شد: وحدت در جامعه اسلامی به معنای همدلی و محبت و کمک کردن به یکدیگر است.
 
باریک‌بین ادامه داد: با وجود رهبری شجاع و هوشمند انقلاب اسلامی و وحدت امت،‌هیچ گزندی به این نظام نرسیده و سعادت جامعه تضمین‌ شده است.
 
وی با اشاره به حوادث منطقه و فلسطین وحدت را رمز مقاومت در برابر هجمه دشمنان عنوان کرد و گفت: ‌پیام مقام معظم رهبری به کنگره عظیم حج با اشاره به نکاتی از جمله مبارزه با تکفیری‌ها و توجه به فعالان جهان اسلام با اهمیت بوده و باید مورد توجه قرار گیرد.
 
امام جمعه موقت قزوین تصریح کرد:‌ دشمنان می‌خواهند اسلام آمریکایی را به مسلمانان عرضه کنند و همچنین تحریک مسلمانان به جنگ با یکدیگر اهداف پلید خود را پیگیری می‌کنند.
 
وی یادآور شد: پس از 35 سال از پیروزی انقلاب اسلامی به واسطه وحدت مردم و رهبری هوشمندانه دشمن نتوانسته خدشه‌ای به این نظام وارد کند و این انقلاب فرصتی است تا در جریان بیداری اسلامی، اندیشمندان جهان اسلام الگوی مناسب را از اسلام ناب محمدی که اسلام پرهیزگاری، صفا و مردم‌سالاری است، بهره‌برداری کنند.
 
باریک‌‌بین با اشاره به وضعیت آب در کشور بحران آب را جدی و یادآور شد:‌خشک‌سالی بلای بی‌صدایی است که باید مورد توجه قرار گرفته و مسئولان فرهنگ استفاده از این سرمایه را در منازل و کشاورزی به طور جد به مردم یادآوری کنند.
 
امام جمعه موقت قزوین گفت:‌ مصرف آب در کشور چه در شرب و چه در بخش کشاورزی صحیح نیست و باید با قناعت از قطره قطره آب در کشور بهره‌مندی مناسب کنیم.

منبع:فارس

انتهای پیام/ش
برچسب ها: عید ، قربان ، نماز ، وحدت ، اسلام ، نفس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.