سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم؛

عید قربان روز تقرب به درگاه الهی و غلبه بر شیطان است

دیر حوزه‌های علمیه گفت: قربان به معنای تقرب و نزدیک شدن به خدای متعال و کشتن هوای نفس و غلبه بر شیطان است؛ بنابراین عید قربان روزی است که زمینه بازگشت به خود و خدا برای افراد فراهم می‌شود.

به گزارش گروه استان‎های باشگاه خبرنگاران از قم؛آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های نماز عید قربان در مسجد مقدس جمکران ضمن گرامیداشت فرارسیدن هفته نیروی انتظامی اظهار کرد: نیروی انتظامی حافظ امنیت کشور است و علیرغم تلاش‌ها و زحمات شبانه‌روزی این نیروی مخلص در قم، متاسفانه شاهد بروز آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی در شهر قم هستیم که در این زمینه تقاضا می‌کنیم خدمتگزاران نیروی انتظامی برای رفع این ناهنجاری‌ها بیش از پیش تلاش کنند.
 
وی با اشاره به پیام رهبر انقلاب اسلامی به کنگره عظیم حج بیان کرد: ایشان با نگاه بلندشان پیام‌های مهم و حیاتی برای رفع مشکلات جهان اسلام مطرح کردند که هر یک از این پیام‌ها نیاز به تبیین و ترویج در جامعه اسلامی دارد.
 
مدیر حوزه‌های علمیه ادامه داد: نخستین پیام رهبری این بود که رسیدن جامعه اسلامی به وحدت و همدلی حیاتی‌ترین وظیفه امروز مسلمانان است، چرا که دشمنان با توطئه‌ها و تفرقه افکنی‌های خود و همچنین با ایجاد گروه‌های تکفیری مانند داعش به دنبال اختلاف افکنی بین مسلمانان و ایجاد جنگ و درگیری بین آنان هستند تا خودشان را در حاشیه امن قرار دهند.
 
حسینی بوشهری با اشاره به اینکه دومین نکته رهبری در پیامشان به حجاج حول محور فلسطین بود، بیان کرد: بیش از 60 سال است که رژیم غاصب صهیونیستی مردم فلسطین را مورد آماج حملات وحشیانه و غیرانسانی خود قرار می‌دهد و وظیفه امت اسلامی حمایت مادی و سیاسی از فلسطین است.
 
وی افزود: سومین نکته پیام مقام معظم رهبری در خصوص حکومت‌های به ظاهر اسلامی و اعمال گروه‌های تکفیری بود، عده‌ای به نام اسلام بر کشورها حکومت می‌کنند اما لباس اسلام را برای نوکری به اجانب می‌پوشند و به جای آنکه اشداء علی الکفار باشند در مقابل مسلمانان جبهه می‌گیرند.
 
مدیر حوزه‌های علمیه با تاکید بر اینکه نشانه اسلام محمدی صفا، رحمت، مهربانی و همدردی با امت اسلام است، بیان کرد: ولی در مقابل نشانه اسلام امریکایی خدمت به بیگانگان و آتش‌افروزی و اختلاف افکنی و کشتار مسلمانان مظلوم است.
 
آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه عید به معنای رجوع و بازگشت است، خاطرنشان کرد: قربان به معنای تقرب و نزدیک شدن به خدای متعال و کشتن هوای نفس و غلبه بر شیطان است؛ بنابراین عید قربان روزی است که زمینه بازگشت به خود و خدا برای افراد فراهم می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه عید قربان آموزه‌های زیادی را در خود دارد که باید برای مردم تبیین شود، گفت: نخستین درس عید قربان فارغ شدن از تمام وابستگی‌ها و دلبستگی‌ها در راه خدای متعال است و دومین درس این روز عظیم نیز آن است که فداکاری در راه خدا و اطاعت از فرمان‌های الهی باید سرلوحه زندگی همه افراد باشد.
 
عضو خبرگان رهبری ادامه داد: اطاعت‌پذیری از فرمان الهی درس دیگر روز عید قربان است و این پیام را به ما می‌دهد که مسلمانان و مؤمنین در رابطه با اطاعت پروردگار اهل بهانه‌گیری نیستند و آنچه دین دستور می‌دهد را انجام می‌دهند.
 
آیت‌الله حسینی بوشهری در پایان با اشاره به حضور گسترده مردم مومن و خداجوی ایران اسلامی در مراسم قرائت دعای عرفه خاطرنشان کرد: باید از این حضور چشمگیر و با شکوه مردم تقدیر و تشکر کرد و امیدواریم این نجواها و دعاها در بارش رحمت الهی موثر باشد.

منبع:فارس

انتهای پیام/ش
برچسب ها: عید ، قربان ، نماز ، شیطان ، الهی ، حج
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.