سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شبکه تلویزیونی العراقیه

عراق به صورت رسمی با هر گونه مداخله زمینی نیروهای خارجی به اراضی این کشور مخالفت کرده است

شبکه تلویزیونی العراقیه گزارش داد: عراق مخالف هر گونه حمله زمینی خارجی به اراضی این کشور برای مقابله با تروریست های داعش است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، حیدر العبادی نخست وزیر خود خواستار احترام به حاکمیت عراق و یکپارچگی ارضی این کشور و عدم ورود نیروی زمینی در عملیات ائتلاف بین المللی علیه داعش شد.

امجد طلیع خبرنگار این شبکه در بغداد در گزارشی در این زمینه افزود: عراق به صورت رسمی با هر گونه مداخله زمینی نیروهای خارجی به اراضی این کشور در جنگ علیه گروهک داعش مخالفت و اعلام کرد حمایت هوایی جنگنده های ائتلاف بین المللی در این نبرد کافی است و نیروی انسانی عراق قادر به حفظ امنیت این کشور است. حیدر العبادی نخست وزیر عراق تاکید کرد باید عملیات نظامی ائتلاف بین المللی در هماهنگی با نیروهای عراقی باشد. ناظران سیاسی این سخنان العبادی را دارای پیام هایی به داخل و خارج از عراق دانستند و تاکید کردند این سخنان به این معنا بوده که عراق کشوری دارای حاکمیت است. برخی از سیاستمداران عراقی تاکید کردند مخالفت العبادی با هر گونه مداخله زمینی خارجی در واکنش به مصوبه پارلمان ترکیه برای اعزام نیرو به عراق بوده است. کارشناسان امور نظامی به این مسئله اشاره می کنند باید همکاری با ائتلاف بین المللی بر اساس مبادله اطلاعات و هماهنگی برای تضمین دقت در حملات هوایی و تسهیل در عملیات نیروی زمینی عراق باشد. سیاستمداران عراقی اشاره حیدر العبادی به حفظ حاکمیت عراق را در چارچوب قوانین بین المللی ارزیابی کردند. پیش بینی ها حاکی از آن بوده که این کشور در آینده در سطوح مختلف به حمایت های بین المللی نیازمند است.
احمد الکنانی نماینده پارلمان عراق گفت: این سخنان تنها بیان نظر العبادی نبوده بلکه نظر ملت عراق و مراجع مذهبی و احزاب سیاسی این کشور است. همچنین نخست وزیر عراق به ملت این کشور اطمینان داد که هر چیزی را که شهروندان این کشور رد کنند رد خواهد کرد. وی تلاش های مختلف برای به شکست کشاندن دولت متوقف کرد. این سخنان و اقدامات العبادی نشان می دهد که وی از خواسته ملت عراق دنباله روی می کند.

جواد البولانی نماینده پارلمان عراق گفت: ما به حملات هوایی و هماهنگی های بیشتری نیازمندیم و باید در این حملات اولویت ها مشخص شده باشد. تروریست ها در برخی از مناطق خطرات بیشتری را برای ثبات و امنیت دولت و مردم عراق ایجاد کرده اند و بنابراین ضروری است ائتلاف بین المللی هماهنگی بیشتری با دولت عراق داشته باشد و باید یک تیم امنیتی توانا اولویت ها را مشخص کند.

جمال البطیخ نماینده سابق پارلمان عراق گفت: عراق قراردادهای امنیتی و نظامی با آمریکا امضا کرده است و باید این کشور به تعهدات نظامی و آموزشی خود درباره ارتش عراق عمل کند و نیروهای مسلح این کشور بتوانند با تسلیحات خوب خود تروریست ها را نابود کنند.



انتهای پیام./
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.