سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

همایش ملی 2500 شهید نجف آباد در آخر مهرماه برگزار می‎شود

دبیر کل همایش ملی سرداران و 2 هزار و 500 شهید شهرستان نجف آباد از برگزاری این همایش در آخرین روزهای مهرماه با حضور مقامات کشوری و لشگری خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان؛ غلامرضا سلیمانی فرمانده سپاه صاحب الزمان استان اصفهان که به مناسبت همایش ملی سرداران و 2 هزار و 500 شهید شهرستان نجف آباد برگزار شده بود، اظهار کرد: شهر نجف آباد با پیشینه تاریخی و مذهبی تاریخچه پر افتخاری را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه همواره مردم انقلابی این شهر در خدمت علمای این شهر و به ویژه در انقلاب اسلامی از سال 42 در کنار نهضت امام حضور قابل ستایش داشتند، افزود: این حضور سبب تکریم آنان از سوی رهبر معظم انقلاب شده است.

دبیر کل همایش ملی سرداران و 2 هزار و 500 شهید شهرستان نجف آباد تصریح کرد: ما در دوران انقلاب اسلامی و در کوران مبارزات مردم هم شاهد خیزش مردم نجف آباد در انقلاب بودیم تا جایی که دومین شهری بود که در آن حکومت نظامی اعلام شد.

وی با بیان اینکه نجف آباد از پیشگامان برای خنثی کردن توطئه ها پس از انقلاب بود، ادامه داد: نخستین خط پدافندی در برابر دشمن در منطقه فیاضیه رزمندگان نجف آباد تعبیه کردند و الگوی علوی در مبارزه با دشمن متجاوز داشتند.

سلیمانی با اشاره به اینکه با پیشرفت موفقیت های رزمندگان در جبهه های دفاع مقدس و پیروزی در عملیات ثامن الائمه نخستین تیپ های عملیاتی با فرماندهی شهید کاظمی تشکیل شد، بیان کرد: تنها استانی که در دوران دفاع مقدس دو یگان داشت اصفهان بود که به دستان شهیدان خرازی و کاظمی هدایت می شد.

وی با توجه به اینکه در کنار لشکر نجف اشرف جهاد سازندگی این شهر در محرومیت زدایی و در دوران دفاع مقدس پیشتاز بود، خاطرنشان کرد: به حدی عملکرد جهاد این شهر مثبت بود که در مناطق عملیاتی افتخارات فراوانی از خود به جای گذاشته اند.

دبیر کل همایش ملی سرداران و 2 هزار و 500 شهید شهرستان نجف آباد با بیان اینکه این شهر 88 سردار شهید و 2 هزار و 500 شهید به این انقلاب تقدیم کرده است، گفت: این میزان از تعداد شهدای برخی استان های کشور نیز بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه ما 209 شهید پاسدار، 199 شهید ارتشی، 58 شهید انتظامی و 112 روحانی شهید در نجف آباد داریم، اظهار کرد: 188 جهاد گر شهید، 58 نفر دانشجوی شهید و موارد دیگر داشته که همه از افتخارات این شهر است.

سلیمانی با بیان اینکه برای تجلیل افتخار آفرینی ها و خلق حماسه های بزرگ و تأکید بر استمرار راه شهدا در کشور همایش های شهدا برگزار می شود، افزود: به دلیل نقش نجف آباد در کشور تصمیم گرفتیم که این همایش را برنامه ریزی کرده و استان و شهرستان نجف آباد را مهیای برگزاری این همایش در آستانه محرم و هفته دفاع مقدس انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه دیدار خانواده های شهدای این شهر با رهبر معظم انقلاب برنامه ریزی شده است، تصریح کرد: پس از آن اجلاس همایش ملی سرداران و شهدای نجف آباد در آخرین روزهای مهرماه با حضور فرماندهان عالی رتبه و مسئولان کشور برگزار می شود.

دبیر کل همایش ملی سرداران و 2 هزار و 500 شهید شهرستان نجف آباد با بیان اینکه این همایش در مجتمع رفاهی شهید کاظمی و در کنار قبور مطهر شهدای گمنام نجف آباد برگزار می شود، ادامه داد: ساخت یادمان در کنار قبور شهدای این شهر، چاپ 43 عنوان کتاب به تیراژ 3 هزار جلد در زمینه دفاع مقدس و موارد دیگر از جمله فعالیت های ضمنی این همایش است.

وی با توجه به اینکه شهر نجف آباد علاوه بر شهدا 5 هزار و 500 نفر جانباز از دفاع مقدس به خود اختصاص داده است، بیان کرد: یکی از روسای قوا نیز در این همایش به سخنرانی می پردازد و این اجلاسیه به دلیل محدود بودن مکان برگزاری همایش الویت حضور با خانواده های معظم شهدا است.

سلیمانی با اشاره به اینکه 70 درصد حاضران این اجلاسیه نسل سوم و چهارم انقلاب هستند، خاطرنشان کرد: برای این نسل فعالیت هایی ترتیب داده شده است که برگزاری نمایشگاه، چاپ کتاب و ساخت یادمان برای این مسئله است.

وی با بیان اینکه شهید احمد کاظمی، شهید حسن آیت و شهید محمد منتظری از شهدای شاخص این همایش هستند، افزود: تاریخ شفاهی لشکر امام حسین و لشکر نجف اشرف از مطالبات رهبر معظم انقلاب بوده است که هر دو عنوان کتاب تا پایان سال آماده می شود و از آثار فاخر ادبی دفاع مقدس است.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: اصفهان ، همایش ، سرداران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.