سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد؛

کسب مقام دوم گروه گياهان دارويي جشنواره‌ ملی حلقه‌هاي علمي بسيج اساتيد

حلقه‌ علمي كشاورزي و منابع طبيعي بسيج اساتيد دانشگاه شهركرد در اولين جشنواره‌ ملی حلقه‌هاي علمي بسيج اساتيد كشور، مقام دوم گروه گياهان دارويي فراموش شده را كسب كرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:حلقه علمي گياهان دارويي دانشگاه شهركرد به سرپرستي دكتر عبدالرزاق دانش شهركي، رتبه دوم اولين جشنواره ملی حلقه‌های علمی بسیج اساتید کشور در حوزه‌ کشاورزی و منابع طبیعی را كسب كرد.

اولين جشنواره ملی حلقه‌های علمی بسیج اساتید کشور، با هدف تعامل و هم‌اندیشی آموزشی و پژوهشی در راستای دانشجوپروری و شناسايي و انتخاب برترین حلقه‌های علمی با محوريت خلاقیت در تولیدات آموزشی و پژوهشی از قبیل کتاب و مقاله و ارتباط با صنعت و رفع نیازهای جامعه، در زنجان برگزار شد.

حلقه علمي گياهان دارويي دانشگاه شهركرد در سال 1391 تشكيل و فعاليت خود را در زمينه‌ بررسي و تكثير گونه‌هاي گياهان دارويي فراموش شده‌ و در حال انقراض در استان چهارمحال و بختياري آغاز كرد.

جمع‌آوري بذر 36 گونه در حال انقراض، احداث مزرعه زعفران، گل راعي، نعناع فلفلي، خاكشير و ساير گياهان دارويي، و طراحي و تدوين 9 بروشور علمي ترويجي در راستاي فرهنگ‌سازي و آگاهي‌رساني در مصرف گياهان دارويي از جمله اقدامات اين حلقه علمي می باشد.

دانشگاه شهرکرد در کیلومتر 2 جاده شهرکرد ( مرکز استان چهارمحال و بختیاری ) به سامان، در ابتدای بلوار رهبر قرار دارد.

این دانشگاه، در غرب مرکز استان چهارمحال و بختیاری ( شهرکرد ) واقع شده و در حال حاضر، نزدیک به 6 هزار دانشجو در 119 رشته تحصیلی در مقاطع مختلف و 5 پژوهشکده و مرکز تحقیقاتی دارد.



انتهای پيام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.