سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشاور کانون انجمن سیب‌زمینی کشور:

بذر خوب سیب‌زمینی 50 هزار هکتار از اراضی این بخش را آزاد خواهد کرد

مرتضوی گفت: بذر خوب سیب‌زمینی اگر برای کشت این محصول انتخاب شود، 50 هزار هکتار از این اراضی را آزاد کرده و می‌توان محصولات دیگری را در زمین‌های کشاورزی کشت کرد و میزان بهره‌وری این بخش را افزایش داد.

مرتضی مرتضوی مشاور کانون انجمن سیب‌زمینی کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر بذر سیب زمینی از کشور هلند که دارای بهترین بذر است، وارد می‌شود و ما مشکلی در زمینه‌ بذر نداریم.

 وی افزود: طی 5 سال گذشته‌ سطح زیر کشت سیب زمینی در داخل به 200 هزار هکتار هم رسید که متاسفانه به دلیل کم آبی، سطح زیر کشت این محصول در سال‌های اخیر به 180 هزار هکتار رسید.

مرتضوی با اشاره به اهمیت بهره وری و استفاده از ماشین آلات و میکانیزاسیون در این بخش تصریح کرد: در حال حاضر سطح زیرکشت 30 تن در هکتار است که اگر توجه بیش‌تر مسئولین به این محصول‌ استراتژیک‌ شود ما شاهد برداشت سیب زمینی به میزان 40 تا 50 تن در هر هکتار خواهیم بود.

 مرتضوی با اشاره به اینکه مصرف آب در این بخش به میزان 10 هزار متر مکعب هم می‌رسد گفت: بهره‌گیری آبیاری نوین در این حوزه و استفاده از آبیاری به موقع، میزان آب را از 10 هزار متر مکعب به 5 هزار مترمکعب یا کم‌تر می رساند.

وی در پایان یاد آور شد: در حال حاضر سیب زمینی در استان‌های همدان، خراسان، تبریز و سایر بخش‌های فلات مرکزی کشت می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: محصول ، هکتار ، محصولات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.