سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در میان اتخاذ تدابیر شدید امنیتی صهیونیست‌ها؛

هزاران فلسطینی نماز عید قربان را در مسجد الأقصی برگزار کردند

هزاران فلسطینی امروز با وجود اقدامات رژیم صهیونیستی و حضورگسترده امنیتی این رژیم، نماز عید قربان را در مسجد الأقصی برگزار کردند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  الجزیره، هزاران فلسطینی امروز با وجود استقرار گسترده نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی که سعی در ممانعت از ورود ساکنان داخل و خارج از کرانه باختری برای ورود به حرم شریف و مسجد الاقصی برای برگزاری نماز عید داشتند، نماز عید قربان را در صحن‌های مسجد الاقصی برگزار کردند.

منابع مطبوعاتی در این باره گفته اند که حدود 30 هزار نمازگذار توانستند به مسجد الاقصی برای نماز عید وارد گردند.

این منابع گفت‌اند که راه‌های منتهی به مسجد الاقصی و درهای اصلی ورودی شاهد ازدحام شدید نمازگذاران برای انجام نماز عید بوده  و این درحالی است که نیروهای رژیم صهیونیستی اقدام به بستن برخی خیابانهای اصلی و فرعی در نزدیکی  این مسجد کرده بود.

 الیاس کرام،خبرنگار الجزیره گزارش داده است که اوضاع در صحن های مسجدالاقصی پس از یک ساعت از برگزاری نماز عید آرام است و نیروهای بسیاری از رژیم صهیونیستی در نزدیکی ورودی "باب المغاربة" در مسجد الأقصی به علت اینکه یهودیان بسیاری برای برگزاری نماز "غفران" در نزدیکی "دیوار براق" که یهودیان آن را دیوار ندبه می خوانند گرد آمده اند.

خبرنگار الجزیره همچنین گزارش داده است که اقدامات امنیتی در داخل حرم قدسی به منظور جلوگیری از هرگونه درگیری میان مسلمانان و یهودیان همچنان ادامه دارد و این اقدامات تا غروب امروز به علت اینکه برای اولین بار در طی 30 سال گذشته عید قربان مسلمانان با عید "غفران یهودی ها همزمان شده است، ادامه خواهد داشت.

گفتنی است، درحالی که مسلمانان عید قربان را برگزار کرده و اقدام به قربانی کردن و بازدید ازنزدیکان و دوستان به مناسبت عید می‌کنند، یهودیان طبق اعمال عید خود در منازل خود مانده و کار را تعطیل می‌کند؛ بطوریکه سازمان‌ها، مغازه‌ها و مدارس بسته می‌شود و عبور و مرور در فرودگاه ها و بندرها متوقف می شود.

روز غفران دهمین روز سال نو عبری است که یهودیان در تعطیلی رسمی به سر می‌برند و رادیو وتلویزیون در این روز پخش خود را متوقف می‌کند و خودروها نیز حرکت خود را متوقف می‌سازند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.