سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سوریه از ترکیه شکایت کرد

سوريه از ترکيه به دبير کل سازمان ملل و رئيس شورای امنيت شکايت کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛ وزارت امور خارجه سوریه روز جمعه اعلام کرد دمشق هر نوع مداخله نظامی ترکیه را  تجاوز  به خاک خود می داند.
سوریه به تصمیم روز پنجشنبه پارلمان ترکیه واکنش داد که با مداخله نظامی این کشور در سوریه و عراق علیه گروه تروریستی دولت اسلامی موافقت کرد.
 تلویزیون دولتی سوریه به نقل از وزارت امور خارجه گزارش داد  سیاستی که دولت ترکیه اعلام کرد به عنوان تهاجم جدی به خاک یکی از کشورهای عضو سازمان ملل متحد به حساب می آید .
پارلمان ترکیه پنجشنبه شب با اکثریت قاطع لایحه دولت اسلامی - محافظه کار آنکارا را تصویب کرد که به ارتش این کشور اجازه می دهد در سوریه و عراق علیه دولت اسلامی مداخله کند.
پارلمان ترکیه همچنین با استقرار نیروهای خارجی در خاک این کشور برای مشارکت احتمالی در عملیات نظامی موافقت کرد.
وزارت امور خارجه سوریه با ارسال نامه ای به بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد و شورای امنیت اعلام کرد این سیاست « نقض جدی منشور سازمان ملل متحد به حساب می آید که در آن بر رعایت حاکمیت ملی کشورها و عدم مداخله در امور داخلی آنها تاکید شده است .
وزارت امور خارجه سوریه افزود: «‌ جامعه بین الملل به ویژه شورای امنیت برای پایان دادن به ماجراجویی رهبران ترکیه که امنیت و صلح جهانی را تهدید می کند، باید مداخله کنند .»
این واکنش سوریه همچنین بعد از آن صورت گرفت که احمد داود اوغلو، نخست وزیر ترکیه تاکید کرد آنکارا همه توان خود را به کار می گیرد تا از افتاده شهر مرزی کوبانی ( عین العرب به زبان عربی ) به دست تکفیری های دولت اسلامی جلوگیری کند.
حمله دولت اسلامی به منطقه کردنشین کوبانی از دو هفته قبل به فرار دست کم 186 هزار نفر به ترکیه منجر شده است.
دولت ترکیه، متحد سابق دمشق از سال 2011 از شورشیان مخالف بشار اسد رئیس جمهور سوریه حمایت می کند که این موضوع خشم دولت سوریه را بر انگیخته است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.