به گزارش
گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، مهندس سید جعفر تشکری هاشمی افزود: علاوه بر این، جایگزینی موتورسیکلت های برقی به جای موتورسیکلت های بنزینی پر مصرف، نا ایمن و غیر استاندارد موجود، توسعه مسیرهای ویژه دوچرخه و گسترش فرهنگ دوچرخه سواری و توسعه پیاده راها و گسترش فرهنگ پیاده روی از دیگر برنامه-هایی است که با هدف توسعه حمل و نقل پاک پیش بینی کرده ایم.
وی با اشاره به این که بررسی ها و مطالعات کارشناسی در خصوص راه اندازی دو خط اتوبوس برقی در محدوده مرکزی پایتخت در دست انجام است و هم زمان مذاکرات و هماهنگی های اجرایی جهت ورود اتوبوس های برقی مورد نیاز به منظور به کارگیری در خطوط مذکور نیز در دست اقدام است، اظهار کرد: ناوگان اتوبوس های برقی که از سال 1371 در تهران آغاز به کار کردند، فرسوده و از رده خارج شده بودند و جای خود را به اتوبوس های بی آر تی دادند.
مهندس تشکری هاشمی با بیان این که در حال حاضر نسل جدید اتوبوس های برقی در شهرهای پیشرفته جهان در حال فعالیت می باشند، تصریح کرد: نسل جدید اتوبوس های برقی عمدتاً از طریق باطری های با فابلیت شارژ طولانی مدت کار می-کنند و شاخک های آن ها مانند گذشته در سراسر خیابان گسترده نمی شوند.
معاون شهردار تهران در پایان با تأکید بر این که اتوبوس های با سوخت فسیلی به ویژه اتوبوس های تولید داخل سهم قابل توجهی در افزایش آلودگی هوا دارند، خاطرنشان کرد: در این میان، استفاده از اتوبوس های برقی جایگزین بسیار مناسبی برای اتوبوس هایی هستند که مصرف سوخت بالایی دارند و استفاده از آن ها سال هاست که در بسیاری از شهرهای پیشرفته جهان منسوخ شده است.
انتهایپیام/