سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیزینس اینسایدر:

در صورت لغو تحریم های ایران، شرکت های خارجی به سوی این کشور سرازیر می شود

پایگاه بیزینس اینسایدر در گزارشی نوشت در صورت لغو تحریمها سیل سرمایه‌ها و شرکتها به سمت این کشور سرازیر خواهند شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ پایگاه  خبری بیزینس اینسایدر در گزارشی نوشت؛ درحالیکه مذاکرات هسته‌ای ایران به مهلت پایانی خود نزدیک می‌شود تجار و بازرگانان جهان بی صبرانه منتظر تعامل دوباره با یکی از اقتصادهای بزرگ جهان هستند.

بر اساس این گزارش حتی با وجود تحریمها، ایران در 2 سال گدشته بیست و یکمین اقتصاد بزرگ بوده است. ایران سرشار از منابع گاز طبیعی است و به طور فزاینده در تواناییهای تولیدی توسعه یافته است.

"وندی شرمن "مذاکره کننده ارشد آمریکا در مداکرات هسته ای در مصاحبه‌ای گفت: به محض اینکه ما تحریمهای اصلی را به حالت تعلیق درآوریم جهان به سمت ایران سرازیر خواهد شد. 

در ادامه این گزارش آمده است: ایران دومین ذخایر بزرگ گاز جهان، سومین ذخایر نفت و ذخایر کمیاب زمین را دارد اما بازار این کشور به دلیل تحریمهای سازمان ملل، آمریکا و اتحادیه اروپا قفل شده است.

در حالیکه لغو علیه ایران کمی ساده‌تر به نظر می‌رسد تحریم های آمریکا کمی پیچیده تر و از لحاظ سیاسی حساستر است و برای لغو آنها نیاز به کمک کنگره است که سیاست خصمانه تری نسبت به ایران دارد.

"کن لوئیس" سفیر سابق کانادا در امارات یک کنفرانس اعلام کرد : من فرصتهای بیشماری را برای شرکتهای آمریکایی در ایران متصور هستم اما شرکت های اروپایی اکنون گوی سبقت را از آنها ربوده‌اند.

در این گزارش همچنین آمده است در این کنفرانس همچنین تاکید شد که تجار و شرکت های اروپایی از چند وقت پیش در حال برقراری ارتباط تجاری و احیای روابط اقتصادی خود با ایران هستند. این درحالیست که کنگره آمریکا به طور سنتی مایل به اعمال و حفظ تحریمها علیه ایران است و حتی در صورت حل و فصل موضوع هسته‌ای ممکن است به خاطر مسائل دیگر نظیر حقوق بشر این تحریمها را حفظ کند. 


انتهای پیام/
برچسب ها: لغو ، تحریم ، ایران ، شرکت ، خارجی ، سرازیر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.