سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون رئیس جمهور آمریکا اذعان کرد

آمریکا و متحدانش با جنگی طولانی علیه داعش مواجه هستند/ همپیمانان عرب ما از القاعده حمایت کردند

جو بایدن اذعان کرد که همپیمانان عرب واشنگتن از جمله عربستان از جنگجویان القاعده در سوریه حمایت مالی و تسلیحاتی کرده اند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العالم، جو بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود در دانشگاه هاروارد در ایالت ماساچوست گفت: تروریست ها در سوریه از جمله جنگجویان القاعده از پشتیبانی مالی و حمایت دیگری از سوی هم پیمانان واشنگتن در منطقه برخوردار شده اند.

شبکه روسیا الیوم با اعلام این مطلب به نقل از بایدن افزود: "بزرگترین مشکل ما از طرف همپیمانان ما در منطقه بود. ترک ها دوستان خوبی بودند و همچنین سعودیها و ساکنان امارات و نظایر آنها. اما چه کار کردند؟ تنها هم و غم آنها همان سرنگون کردن بشار (اسد رئیس جمهور سوریه) بود و وارد نبردی نیابتی... شدند و صدها میلیون دلار و دهها هزار تن سلاح به هر کسی که با نبرد علیه بشار اسد موافقت کرد، دادند.

وی افزود: اما کسانی که به این کمک دست یافتند، جنگجویان جبهه النصره و القاعده و عناصر افراطی بودند که از مناطق دیگری از جهان می آمدند. فکر می کنیم من مبالغه می کنیم؟ خودتان نتیجه را ببینید. 

معاون رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد که مبارزه برای متوقف کردن پیشروی داعش در عراق و سوریه "جهنمی از یک مبارزه طولانی" برای آمریکا و متحدانش خواهد بود.


انتهای پیام./

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.