سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزير جهادکشاورزي خبر داد:

حمایت از اجرای طرح های نوین آبیاری

وزير جهادکشاورزي گفت: دولت براي توسعه طرحهاي آبياري نوين، بسته هاي حمايتي تدوين کرده است.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران ،محمود حجتي امروز در بازيد از مزارع و صنايع کشاورزي شهرستان سميرم گفت: دولت براساس نظام بهره برداري تدوين شده در قالب اين بسته ها تا 85 درصد هزينه هاي اجراي طرحهاي نوين آبياري رابه کشاورزان تسهيلات مي دهد.

وي افزود: اجراي طرحهاي آبخيزداري سبب تقويت سفره هاي زيرزمين و جلوگيري از فرسايش خاک  مي شود  که بر همين اساس مي طلبد با توجه به بارشهاي زمستانه و بهاره براي اجراي طرحهاي آبخيزداري بيش از گذشته توجه شود .

وزير جهاد کشاورزي گفت : در  شهرستان سميرم سالانه بين 350 تا 400 هزار تن سيب  درختي توليد مي شود که محصول اين شهرستان در سطح ملي و بين المللي شناخته شده است .  

وي افزود: با توجه به اينکه بخش عمده اي  از سيب درجه سه شهرستان به صورت فله ايي  جمع آوري و براي  صنايع تبديلي  از شهرستان خارج مي شود افزود : بايد با برنامه ريزي و کمک مردم و سرمايه گذاران بخش خصوصي از خروج اين محصول از سميرم جلوگيري و کارخانجات مربوط در اين شهرستان احداث شود .

وزير جهاد کشاورزي در اين سفر از مراکز سرتينگ و بسته بندي سيب درختي شهرستان سميرم بازديد کرد و از نزديک در جريان نحوه جداسازي ، سايز بندي ، بسته بندي و بارگيري اين محصول صادراتي قرار گرفت .

در حاشيه سفر وزير جهاد به سميرم مرحله دوم آبياري تحت فشار مزرعه ترس آباد در منطقه حنا به مساحت1911هکتار  و با اعتباري بالغ بر يک ميلياردو 500 ميليون تومان افتتاح  شد .

شهرستان سميرم با داشتن 36 هزار هکتار باغ و 33 هزار هکتار زراعت  از قطب هاي مهم کشاورزي کشور است  که در فاصله 165 کيلومتري جنوب استان اصفهان واقع شده است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.