سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنندج؛

متخلفان در وصول مطالبات شهرداری سنندج به دستگاه قضا معرفی شوند

سخنگوی شورای ‌شهر سنندج گفت: باید کسانی که در وصول مطالبات شهرداری سنندج در چند سال گذشته سهل‌انگاری کرده و سبب انباشت بی‌رویه آن شده‌اند، شناسایی شده و تحویل مقامات قضایی شوند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، سید بهاءالدین حسینی شامگاه چهارشنبه در جلسه کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر سنندج، اظهار کرد: متاسفانه شهرداری های مناطق دچار روزمرگی شده و هنوز نتوانسته‌اند برای حل مشکلات شهر اقدام قابل توجهی انجام دهند.

وی با طرح این سوال که بالاخره تبدیل شهر سنندج به یک شهر توسعه یافته در چه سالی محقق می‌شود گفت: عدم ارائه برنامه‌ها به صورت بلندمدت یکی از مشکلات این شهر است در صورتی که باید برنامه چشم انداز توسعه شهر سنندج به صورت بلندمدت ارائه شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر سنندج با تاکید بر ارائه برنامه برای وصول مطالبات شهرداری از ادارات دولتی خاطرنشان کرد: این مطالبات به عنوان بودجه شهرداری محسوب می شود و باید وصول شود.

وی گفت: یکی از راهکارهای رفع مشکلات شهر سنندج استفاده از مشاوران مدیریت شهری در کلان شهرها است که بتوان از وجود آنها برای اصلاح مشکلاتی همچون سد معبر و یا  کنترل ساخت و ساز غیر مجاز بهره‌مند شد.

حسینی با ابراز تاسف از وجود مشکل در سرمایه گذاری در استان کردستان افزود: در شهر سنندج برای کمربند سبز که می تواند از ساخت و ساز و  توسعه  بی رویه شهر جلوگیری کند دچار مشکل شده‌ایم.

وی به وجود تخلفات محرزی که در شهرداری وجود دارد و عوامل آن به راحتی در میان مردم هستند اشاره و تاکید کرد: باید کسانی که در وصول مطالبات شهرداری سنندج  در چند سال گذشته سهل انگاری کرده و سبب انباشت بی رویه آن شده‌اند شناسایی شده و تحویل مقامات قضایی شوند.

عضو شورای اسلامی شهر سنندج با تاکید بر این که شهرداران مناطقی که قدرت وصول مطالبات را ندارند بهتر است از سمت خود کنار بروند گفت: ضرردهی پروژه ها نیز یکی دیگر از مشکلات این شهر است که برای بسیاری از پروژه ها اعتباری پیش بینی شده است اما به دلیل عدم مطالعات صحیح برای اتمام آن مبالغ اضافه‌ای باید هزینه شود و در اینجا شخصی که سهل انگاری کرده باید تحویل مقامات قضایی شود.

وی با اشاره به این که باید برای کاهش هزینه های شهرداری راه حل های مناسبی ارائه شود به ارائه راهکارهایی برای حل مشکلات شهر سنندج شد و افزود: دیدار با مسئولان کشوری، بهره گیری از اساتید دانشگاه، استفاده از تجربه شهرهای دیگر و استفاده از کتاب و مقالاتی که در این زمینه نوشته شده  با توجه به این که مطالعات شهرداری بسیار ضعیف است باید در دستور کار باشد.

انتهای پیام/ م

منبع: تسنیم
برچسب ها: سنندج ، شهرداری ، مطالبات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.