سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سریعترین راه توسل به غایب زمانه

" وسیله" در اصل به معنى تقرب جستن و یا چیزى كه باعث تقرب به دیگرى از روى علاقه و رغبت می ‏شود می باشد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،حضرت مهدی (علیه السلام) «باب اللَّه» است. در روایات از امامان‏ (علیهم السلام) درباره فرموده خدای تعالی: «‏وَللَّهِ الأَسْمآءُ الحُسْنی فَادْعُوهُ بِها؛ و برای خداوند نیک ‏ترین نام‏ها است، او را با آن‏ها بخوانید.» آمده است که: به خدا قسم ماییم آن اسماء حسنی (نیک‏ترین نام‏ها) که خداوند بندگانش را امر فرموده به وسیله آن‏ها او را بخوانند [و دعا کنند].

 

از دیدگاه شیعه برخی از وظایف و فوائد امام مترتب بر حضور و ظهور او در جامعه است. از آن جمله می توان به برقراری عدالت اجتماعی، بیان احکام و تفسیر و تبیین قرآن و اجرای حدود الهی اشاره کرد.

 

ولی بخش های دیگری از وظایف و فوائد امام حتی با وجود غیبت ایشان از عالمیان دریغ نمی شود. به همین دلیل است که از امام غایب در روایات تعبیر به خورشید پشت ابر شده است و انسان ها هر کدام بر مبنای لیاقت و ظرفیت خویش از برکات وجود امام خویش بهره خواهند برد.

 

سریع ترین و مطمئن ترین راه

یکی از مهمترین راه های استفاده از فیض وجود امام عصر (عجل الله تعالی فرجه) توسل به ایشان است. این توسل ابعاد مختلفی دارد و می تواند شامل طلب حوائج دنیوی و اخروی و همچنین یاری گرفتن از ایشان در طی مدارج رشد و کمال باشد. علمای ما حتی درباره بهتر شدن نمازهای یومیه سفارش کرده اند که پیش از شروع نماز به امام زمان (علیه السلام) توسل شود.

 

با وجود شبهاتی که امروز در بحث توسل مطرح می شود. این عمل در قرآن و روایات اسلامی سفارش شده است. در ذیل به بخشی از این سفارشات اشاره می شود.

 

توسل در آینه وحی

یَأَ ایُّهَا الَّذِینَ ءَامَنُواْ اتَّقُواْ اللَّهَ وَ ابْتَغُواْ إِلَیْهِ الْوَسِیلَةَ وَ جَاهِدُواْ فىِ سَبِیلِهِ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُون‏. (سوره مائده، آیه 35) ؛"اى كسانى كه ایمان آورده‏اید! از (مخالفت فرمان) خدا بپرهیزید! و وسیله ‏اى براى تقرب به او بجوئید! و در راه او جهاد كنید، باشد كه رستگار شوید!"

 

بنابراین "وسیله" در آیه فوق معنى بسیار وسیعى دارد و هر كار و هر چیزى را كه باعث نزدیك شدن به پیشگاه مقدس پروردگار مى‏شود شامل می گردد كه مهمترین آنها ایمان به خدا و پیامبر اكرم (صلی الله علیه و آله) و جهاد و عبادات همچون نماز و زكات و روزه و زیارت خانه خدا و همچنین صله رحم و انفاق در راه خدا اعم از انفاق هاى پنهانى و آشكار و همچنین هر كار نیك و خیر می باشد.

 

همچنین شفاعت پیامبران و امامان و بندگان صالح خدا كه طبق صریح قرآن باعث تقرب به پروردگار می گردد، در مفهوم وسیع توسل داخل است، و نیز پیروى از پیامبر و امام و گام نهادن در جاى گام آنها، زیرا همه اینها موجب نزدیكى به ساحت قدس پروردگار می باشد حتى سوگند دادن خدا به مقام پیامبران و امامان و صالحان كه نشانه علاقه به آنها و اهمیت دادن به مقام و مكتب آنان مى‏باشد جزء این مفهوم وسیع است.

 

آیه فوق را نمی توان به بعضى از این مفاهیم اختصاص داد، در حقیقت هیچ گونه دلیلى بر این تخصیص وجود ندارد، زیرا همانطور كه گفتیم" وسیله" در مفهوم لغویش به معنى هر چیزى است كه باعث تقرب الهی و کمال ‏شود.

 

البته منظور این نیست که چیزى از شخص پیامبر یا امام مستقلا تقاضا شود، بلكه منظور این است با اعمال صالح یا پیروى از پیامبر و امام، یا شفاعت آنان و یا سوگند دادن خداوند به مقام و مكتب آنها (كه خود یك نوع احترام و اهتمام به موقعیت آنها و یك نوع عبادت است) از خداوند چیزى را بخواهیم.

 

درباره این آیه در تفسیر علی بن ابراهیم قمی نیز آمده است که: تقربوا الیه بالإمام

 

همچنین در آیه 64 سوره نساء درباره توسل به حضرت رسول (صلی الله علیه و آله) برای طلب مغفرت آمده است:

 

وَ لَوْ أَنَّهُمْ إِذْ ظَلَمُوا أَنْفُسَهُمْ جاۆُكَ فَاسْتَغْفَرُوا اللَّهَ وَ اسْتَغْفَرَ لَهُمُ الرَّسُولُ لَوَجَدُوا اللَّهَ تَوَّاباً رَحِیماً

 

" اگر آنها هنگامى كه به خویشتن ستم كردند (و مرتكب گناهى شدند) به سراغ تو می آمدند و از خداوند طلب عفو و بخشش می كردند و تو نیز براى آنها طلب عفو می ‏كردى، خدا را توبه‏ پذیر و رحیم می ‏یافتند".

 

و نیز در آیه 97 سوره یوسف مى‏خوانیم كه: برادران یوسف از پدر تقاضا كردند كه در پیشگاه خداوند براى آنها استغفار كند و یعقوب نیز این تقاضا را پذیرفت.

 

در آیه 114 سوره توبه نیز موضوع استغفار ابراهیم در مورد پدرش آمده است كه تاثیر دعاى پیامبران را درباره دیگران تایید می ‏كند و همچنین در آیات متعدد دیگر قرآن این موضوع مطرح است.(تفسیر نمونه، ج‏4، ص: 364)

 

بهترین وسیله تا خدا

در منابع اهل سنت از عثمان بن حنیف آمده نقل شده است که مرد نابینایى تقاضاى دعا از پیامبر (صلی الله علیه و آله) براى شفاى بیماریش كرد، پیغمبر (صلی الله علیه و آله) به او دستور داد كه چنین دعا كند:

اللهم انى اسئلك و اتوجه الیك بنبیك محمد نبى الرحمة یا محمد انى توجهت بك الى ربى فى حاجتى لتقضى لى اللهم شفعه فى.

 

" خداوندا من از تو به خاطر پیامبرت پیامبر رحمت تقاضا مى‏كنم و به تو روى مى‏آورم اى محمد! به وسیله تو به سوى پروردگارم براى انجام حاجتم متوجه مى‏شوم خداوندا او را شفیع من ساز".

 

در عیون الاخبار الرضا (علیه السلام) همچنین نقل شده است که پیامبر (صلی الله علیه و آله) فرمودند:

ائمه از فرزندان (امام) حسین هستند و هر کس  آن ها را اطاعت کند، خدا را اطاعت کرده است و هر کس از آن ها نافرمانی کند خدا را نافرمانی کرده است. چرا که اینان عروة الوثقی و وسیله به سوی خدا می باشند.

 

حضرت محمد (صلی الله علیه و آله) ‏فرمود:

خدای عز و جل می‏فرماید: ای بندگان من آیا چنین نیست که هر کس حاجت‏های بزرگی از شما بخواهد آن‏ها را برای او برآورده نمی‏سازید مگر این‏که به وسیله محبوب‏ترین افراد نزد شما واسطه بیاورد که آن حاجت را به گرامیداشت شفاعت کننده برای ایشان بر می‏آورید، توجه کنید و بدانید که گرامی ‏ترین و برترین مخلوق نزد من محمد و برادر او علی است و بعد از او امامانی که وسائل به سوی خداوند هستند، هر کس حاجتی برایش اهمیت دارد که نفع آن را خواستار است یا حادثه بزرگی بر آن پدیدار شود که می‏ خواهد ضرر آن از او دفع گردد، باید که مرا به [وسیله] محمد و خاندان معصوم او دعا کند، به بهترین گونه‏ای که کسی عزیزترین کسانش را نزد او شفیع می‏برید آن را بر می‏آورد آن حاجت را برای او خواهم برآورد.

 

راه های توسل به واسطه غیب زمانه

در این عصر ولایت تام الهی با حضرت مهدی (علیه السلام) است. و آن بزرگوار چشم عالم امکان و واسطه غیب است. نقل شده است که به حضرت امام هادی (علیه السلام) نوشتند: شخصی مایل است حاجات خصوصی و اسراری را با امام خویش در میان گذارد همان‏گونه که دوست دارد با پروردگارش بازگوید، پس آن حضرت در جواب نوشت:

اگر حاجتی داشتی، پس لب‏هایت را [به شکل گفتن آن] حرکت بده که همانا جواب به تو خواهد رسید.

بنابراین إستغاثه و عرض حاجت به آن حضرت به زبان خاص و وقت مخصوصی مقیّد نیست، بلکه آنچه مهم است؛ اصلاح دل و توجه کامل و توبه از گناهان و یقین ثابت و اعتقاد راسخ می ‏باشد.

با این وجود برای توسل به حضرت دعاهای زیادی سفارش شده است که به این موارد می توان اشاره کرد:

1. دعای عهد
2. زیارت آل یس
3. زیارت‌نامه‌های مربوط به امام عصر(عج)
4. دعاها مانند دعای افتتاح، عدیله و ندبه
5. رفتن به مکان های منسوب به آن حضرت
6.نماز ها مانند نماز امام زمان(عج)
7. صلوات بر آن حضرت
8. صدقات، احسان و انفاق
9.نذر و عهد
10.صدقات جاریه و اقدامات ماندگار
11.عریضه نویسی

 

در ذکر توسّل به مولایمان صاحب الزمان‏ علیه السلام آمده است:

«اَللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ بِحَقِّ وَلِیِّکَ وَحُجَّتِکَ صاحِبِ الزَّمانِ إِلّا أَعَنْتَنِی بِهِ عَلی جَمِیعِ أُمُورِی وَکَفَیْتَنِی بِهِ مَۆُونَةَ کُلِّ مُوذٍ وَطاغٍ وَباغٍ وَأَعَنْتَنِی بِهِ فَقَدْ بَلَغَ مَجْهُودِی وَکَفَیْتَنِی کُلَّ عَدُوٍّ وَهَمٍّ وَغَمٍّ وَدَینٍ وَوُلْدِی وَجَمِیعَ أَهْلِی وَإِخْوانِی وَمَنْ یَعْنِینِی أَمْرُهُ وَخآصَّتِی آمِینَ رَبَّ العالَمِینَ»؛ بار خدایا! من از تو می‏خواهم به حقّ ولیّ و حجّتت صاحب الزمان ‏علیه السلام که مرا بر تمام امور یاری‏ام کنی و به خاطر او شرّ هرگونه موذی و سرکش و ستمگری را از من دور گردانی و به آن حضرت مرا یاری دهی که تلاشم به آخر رسیده و هرگونه دشمن و همّ و غمّ و اندوه و قرض را از من و فرزندانم و تمام خاندانم و برادرانم و هر کس که کارش به من مربوط می‏شود، و بستگان نزدیکم، کفایت کنی اجابت فرمای ای پروردگار عالمیان.


تفسیر نورالثقلین/
برچسب ها: سریعترین ، راه ، توسل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۹
در انتظار بررسی: ۰
شھرام
۲۰:۵۳ ۰۶ تير ۱۴۰۲
خیلی آقاست حوایجم برآوردہ کردبہ اذن اللہ ھدیہ صلوات بہ امام یادت نرہ
فاطمه زهرا
۰۵:۲۶ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
یا صاحب الزمان ای جان جانان امروز یکشنبه اول ذیقعده آرزوی منو برآورده فرما تشکر می کنم و یقین دارم که به اذن اللهی کمکم می فرمائید ازتون ممنونم
maryam nikjoo
۱۰:۲۴ ۱۱ آبان ۱۴۰۱
السلام علیک یا صاحب الزمان امام زمانم عاقبت همه جووونا رو ختم به خیر کن جوون منم دستشو بگیر و هدایتش کن خستم کرده تو رو به جان مادرت زهرا دستشو بگیر
ناشناس
۱۳:۱۹ ۲۵ شهريور ۱۴۰۱
یا صاحب الزمان نظر لطفی به من هم بکن زندگی برام سخت شده
یاری کن مرا
ناشناس
۰۱:۰۸ ۰۲ خرداد ۱۴۰۱
سلام. امام زمان(عج) توقسم به مادرت مشکلات ماراحل کن.
تنها
۲۳:۴۸ ۱۷ بهمن ۱۴۰۰
آقا جان بدادم برس زندگی به کامم تلخه به فریادم برس من کسی ندارم
ناشناس
۲۱:۲۲ ۰۷ آذر ۱۴۰۰
اللهم عجل لولیک الفرج بحق حضرت زینب سلام الله علیها بحق پهلوی شکسته حضرت زهرا سلام الله علیها
ناشناس
۱۰:۵۸ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
یا صاحب الزمان کمکم کن امسال معدلم بیست بشه
حلما محسنی
۰۱:۳۱ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
السلام علیک یا بن فاطمه الزهرا ،ای امام مهربان ما اقا جانم گره تمام گرفتارها رو به احترام مادرتون خانم فاطمه زهرا سلام الله علیها باز کنید اقا جان این مشکل شغل همسر منم درست کن اقا جاان بهتون قول میدم اون کار سخت رو ولی به خاطر شما انجام بدم .ان شاءالله
ناشناس
۰۰:۲۱ ۱۷ مهر ۱۴۰۰
امام زمان خیلی گرفتارم و حاجت دارم. شما رو بخدا و به جان مادرتون حضرت زهرا (س) برادر مریضم رو شفا بدید.
دل خسته
۲۱:۳۷ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
کاش جوابم و میدادی صاحب الزمان. خسته ام. تنها و دلم پردرده. دستمو بگیر. خیلی صدات زدم. پس کحایی؟؟!!
ناشناس
۱۰:۵۷ ۲۸ فروردين ۱۴۰۰
یا صاحب الزمان مولای ما سرور ما ای یگانه دوران آقا جان به حق مادرت نرجس خاتون کمکم کن الهم العجل لولیک الفرج
ناشناس
۱۹:۲۱ ۲۷ فروردين ۱۴۰۰
سلام امام زمانم خودتون میدونید چند روز توی فکر ای الکی هستم که بدرد دنیاواخرتم نمیخوره تو رو ب حق این ماه عزیز و لبخند مادرزهرا منو از این فکرا دربیاری آقا جان من میخوام فقط مثل قبل بشم آقا جان کمکم کن امسال کنکور قبول شم
زینب
۱۵:۴۱ ۰۳ اسفند ۱۳۹۹
سلام اقاجان یا صاحب الزمان ادرکنی ولا تهلکنی
اقا جان به حق مادرت زهرا به صدای گرفته عمه جانت زینب شفاعت ما گنهکار هارو بکن یا صاحب الزمان به دادمون برس
ناشناس
۱۷:۳۶ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
سلام اقا جان صاحب الزمان ادرکنی ولا تهلکنی .العجل .الغوث الغوث.کمکم کن جان مدرت زهرا ترا ب پهلوی شکسته مادرت ترا بجان امام حسن و امام حسین این مشکل بزرک ما رو برطرف کن.نیاز شدید مالی داریم امام حاضر کمکم کن .کمکم کن من در خونه تو اومدم کمکم کن کمکم کن کمکم کن .دوست ندارم در خونه کس دیگه ای جز امام حاضر بروم .دستمان بگیر همین امروز
ناشناس
۱۶:۱۳ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
یا امام زمان با مهدی جان ای مولا و ای عزیز بی بی زهرا س ما شیعیان جز خاندان شما کسی رو نمی شناسیم که انرا در خانه خدا شفیع قرار بدیم شاید ما بد باشیم و به خود ظلم و اسراف کرده ایم
به حرمت پنج تن ال عبا دست هیچ کدام از متوسلین را رد نکنید و دعایشان را با برکت و عاقبت به خیری از خداوند جهانیان درخواست مقبولیت و استجابت بنمایید .
الهم العجل لولیک الفرج

امین یا رب العالمین
یا صاحب الزمان
۱۲:۰۹ ۰۲ دی ۱۳۹۹
اقا جان قربونت بشم
مهندس فاطمه نایینی زاده
۱۸:۱۸ ۲۷ آذر ۱۳۹۹
بسمه تعالی
یا صاخب الزمان کمکم‌کن من خیلی گناهکارم دستمونو بگیر و کمکمون کن و بچه هام را نجات بده من ازشون راضیم انشالله شما وخدا راضی باشید ما بی پناهیم آقا جون ما راببخش وکمکون کن
فرشته
۲۱:۲۹ ۱۴ آذر ۱۳۹۹
یا صاحب الزمان ادرکنی آقا جان تا حالا صاحبم بودی و هیچ جا تنهام نگذاشتی تو را ب دستهای بریده عمو جانت ابوالفضل قسم میدم این بار هم ازم دستگیری کن و من و شوهرم خوب و سالم و عالی بشیم ان شاءالله و همه بیماران در حال رنج از گرفتاری ب گشایش برسند
ناشناس
۰۲:۱۳ ۰۵ آذر ۱۳۹۹
یا صاحب الزمان شفای برادرم رو فقط از خودت میخوام ادرکنی و لا تهلکنی
عاشق حسین
۱۹:۵۳ ۰۳ آذر ۱۳۹۹
سلام آقا یا صاحب الزمان (عج ا...)حاجتی دارم حواسم هست که حواستون بهم هست امیدم اینه که شفاعتمو پیش خدا بکنید و سربلندم کنید آقای خوبیها .
سردار
۱۶:۳۴ ۰۸ آبان ۱۳۹۹
یا امام زمان به حق حضرت زینب مریضی منو شفا بده ارباب همه فقط تو هستی
ناشناس
۲۲:۳۷ ۰۹ مهر ۱۳۹۹
سلام آقا جان الهی فداتون بشم کمکم کنید سخت محتاجم به نگاه مهربانتون
مهدی
۲۳:۲۷ ۰۳ مهر ۱۳۹۹
سلام آقا جان جز دوریت رنجی ندارم که دیدنت تمام دردهایم را درمان می کند آقا جان کجایی که اشکم منتظر زیبایی روی ماهت می باشد.
ابوالفضل
۱۲:۳۸ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
یا صاحب الزمان کمکم کن مشکلاتم حل بشه
مهدی
۱۸:۰۷ ۲۸ شهريور ۱۳۹۹
مولا جان دلم خیلی گرفته دلم میخواد همش گریه کنم کمکم کن
مهدی
۱۸:۰۰ ۲۸ شهريور ۱۳۹۹
یا صاحب الزمان تو رو به فرق شکافته مولامون قسم مشکل مالیم رو حل کن آقا جان آبروم در خطره مولا التماست میکنم . مولا جان دستمو رها نکن میترسم از شیطان آخه مولا تازه پیدات کردم . جان مادرت زهرا کمکم کن
ناشناس
۱۷:۱۰ ۰۳ شهريور ۱۳۹۹
یا امام زمان تو را به مادر عزیزت نرجس خاتون قسم مادرم رو شفا بده
ناشناس
۱۳:۱۳ ۱۷ تير ۱۳۹۹
اسلام علیک یا مهدی . امام زمان مریضی دارم که خیلی منو رنج میده از شما خواهش میکنم به حق پهلوی شکسته ی مادرتون منو شفا بدین
ناشناس
۱۵:۵۰ ۰۶ تير ۱۳۹۹
السلام علیک یا صاحب زمان
دلم شکسته ام از این آدم ها از این قضاوت های بیجا بعد از خدا امیدم تویی کمکم کن تا بتونم پابرجا باشم دستم روبگیر
زهرا
۱۲:۴۴ ۰۶ تير ۱۳۹۹
السلام علیک یا صاحب الزمان، آقا جان خیلی دلم شکسته، من دختری هستم 34ساله و اهل هیچ چیزی نیستم وتا به حال پاک موندم چون معتقدم در زندگی اینده ام تاثیر داره، تو رو به حق مادرت زهرا قسمت میدم یک همسری خوبی نصیبم کن که منو خوشبخت کنه و بزودی زود ازدواج کنم
ناشناس
۲۱:۲۶ ۰۴ تير ۱۳۹۹
سلام امام زمانم.بحق مادرتون حضرت زهرا کمکمون کنید
سینا
۲۰:۱۴ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
یا امام زمان
فرنگیس عرب کسمایی
۱۸:۳۱ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
السلام علیک یا صاحب الزمان یه نگاهی به من بنده حقیر بکن امیدم به خدا وبه شماست ناامیدم نکنید آقا
فرنگیس عرب کسمایی
۱۸:۲۶ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
السلام علیک یا امام زمان یا امام زمان یه نگاهی به من بنده حقیر بکن حاجتم رو ازخداوند متعال بخواه که برآورده کنه ومن رو هرجور که صلاح میدونه صاحبخونه کنه دیگه 53سال از عمرم گذشته بالاخره سرپرست دوتا دختر بودن بدون پشتوانه سخته خداروشکر یکی ازدواج کرده و ویک دخترم پیشم مستاجری برام دیگه خیلی سخت شده کرایه دادن خرج خوراک وغیره بدادم برس یا صاحب الزمان من به قربانت برم
شهریار
۱۳:۴۵ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
غیر ممکنه کسی به امام زمان‌توسل کنه بی جواب بمونه
فهیمه
۰۱:۳۰ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
دلم شکسته برای رفع گرفتاری عاقبت بخیری من دعا کنید
مادر
۱۹:۵۰ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام آقا جان ماه شعبانت داره تموم میشه آقا کم اوردم دستم به دامنت آقا به حرمت ابروی مادرت بی بی فاطمه زهرا حاجت روام کن دامنو سبز کن آقا شفاعتموبکن پیش خدا من روسیاهم ولی جز شما کسیوندارم
Zhra
۱۷:۱۹ ۲۷ فروردين ۱۳۹۹
بسم‌الله الرحمن الرحیم
اللهم عجل لولیک فرج
التماس دعا
زهرا
۱۶:۰۶ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
یاصاحب الزمان
امیر
۰۲:۱۶ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
سلام آقا جان .امیر هستم
آقا راهی نمونده که نرفته باشم به جان مادرم اگه بی جواب بزارین از دست همه تون ناراحت میشم
علی رضا
۱۸:۵۲ ۱۶ اسفند ۱۳۹۸
چگونه متوسل بشیم به حضرت مهدی
رقیه
۱۰:۲۸ ۲۹ بهمن ۱۳۹۸
برام دعا کنید خدا بهم یه فرزند سالم و صالح بده
رقیه
۱۰:۱۶ ۲۹ بهمن ۱۳۹۸
سلام .امام زمانم .من خیلی به دعات در پیشگاه خدا احتیاج دارم .برام شفاعت کن که خدا شفا بده منو و حاجتمو بهم بده
ناشناس
۰۰:۴۷ ۲۹ بهمن ۱۳۹۸
السلام علیک یا صاحب زمان یاالله یامحمد یاعلی یافاطمه یاحسن یاحسین یا صاحب الزمان ادرکنی شفای مریضا رفع گرفتاریها هدایت نسل جوان عاقبت بخیری
علی
۲۰:۰۴ ۲۳ تير ۱۳۹۸
اسلام علیک یاصاحب الزمان شفای مریضاهدایت سروسامان جوانان برکت عمرومال وهرچه خیره عنایت فرما
حسين
۱۷:۲۲ ۲۰ تير ۱۳۹۸
السلام عليك يا ابا صالح المهدي
يا الله يا محمد يا علي يا فاطمه يا صاحب الزمان ادركني ولاتهلكني يا باب الحوائج به دادمون برس
علی اکبر
۱۹:۴۰ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻋﻠﯿﮏ ﯾﺎ ﺍﺑﺎ ﺻﺎﻟﺢ ﺍﻟﻤﻬﺪﯼ .
ﯾﺎ ﻣﺤﻤﺪﻭ ﯾﺎ ﻋﻠﯽ ﯾﺎ ﻓﺎﻃﻤﻪ ﻭﯾﺎﺣﺴﻦ ﻭﯾﺎ
ﺣﺴﯿﻦ ﻭﯾﺎ ﺻﺎﺣﺐ ﺍﻟﺰﻣﺎﻥ ﺍﺩﺭﮐﻨﯽ یا مهدی من لبهای خود را حرکت داده و به شما بزرگوار متوسل شدم و خواسه ام 5میلیارد تومن است میدونید واقعا لازم دارم .یا مهدی ادرکنی
ناشناس
۰۹:۲۲ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
السلام علیک یا ابا صالح المهدی.
یا محمدو یا علی یا فاطمه ویاحسن ویا حسین ویا صاحب الزمان ادرکنی ولا تهلکنی
حمید
۱۰:۵۵ ۲۸ فروردين ۱۴۰۰
یا صاحب الزمان ای مولا و سرور ما ای امید ناامیدان ای پناه بی پناهان آقا جان به حق مادرت نرجس خاتون کمک کن الهم العجل لولیک الفرج انشالله