سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ربیعی خبر داد

افزایش ۳۰ درصدی سالمندی در آینده ای نزدیک / جامعه نیازمند دانش ذهنی سالمندان است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه در آینده نه چندان دور ۳۰ درصد از جمعیت ما سالمند خواهند بود گفت: باید در خصوص سالمندان که یک امر واقعی است تصمیمات جدی در آینده گرفته شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه در سیاست‌ها باید به پدیده میانسالی،بزرگسالی و کهنسالی توجه و براساس آن، برنامه‌ریزی کنیم تصریح کرد: چنانچه برنامه‌ریزی صحیحی را انجام دهیم می‌توانیم در حل بسیاری از مسائل اجتماعی از تجربیات و ظرفیت سالمندان برای پیشرفت کشور استفاده استفاده کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: بنده از سازمان تأمین اجتماعی و صندوق بازنشستگی خواسته‌ام که برنامه‌های خود را برای ورود به سن بازنشستگی افراد اعلام کنند و در واقع باید بتوان با برنامه‌ریزی صحیح در آینده به سوی سالمندی برویم.

وی ادامه داد: براساس آمار هم‌اکنون بیسوادی در میان سالمندان بسیار بالاست، ضمن اینکه تعداد سالمندان بیسواد در روستاها بسیار بیشتر است و در 15 الی 20 سال آینده ما با سالمندانی روبه‌رو خواهیم بود که از بار علمی به مراتب بالاتری برخوردار خواهند بود.



*جامعه نیازمند دانش ذهنی سالمندان است

علی ربیعی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تکریم منزلت سالمندان گفت: سالمندی یک واقعیت اجتماعی است که باید به عنوان یک راه حل به آن نگاه شود نه به عنوان بار منفی، و باید برای آن  چاره اندیشی کرد.

وی افزود: ‌رویکرد ما در وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و در عرصه سیاست گذاری و سیاست نویسی رو به رو شدن با این پدیده برای حل مسائل کشور با استفاده از تجربیات گران قدر این افراد است.

ربیعی در ادامه با اشاره به وقوع تحولات جمعیتی در کشور و رشد سالمندی اظهار داشت: وقوع این تحولات امری طبیعی است که در سایر اتفاقات و تغییرات در سبک زندگی و افزایش سطح دانش سالمندان می‌تواند نگاه ویژه‌ای متوجه این افراد در راستای بهره مندی از دانش ذهنی این افراد در کشور کند. 

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در ادامه بر ضرورت برنامه ریزی هر چه سریع‌تر برای آمادگی به منظور رو به رو شدن با این پدیده اشاره و تصریح کرد: در این راستا جامعه و تمامی گروه‌ها و نهادهای اجتماعی،دولت و خانواده باید آموزش ببینند که در این خصوص از سازمان بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی خواسته‌ایم تا برنامه‌ای را برای ورود به دوران بازنشستگی با انجام مطالعات و تحقیقات لازم طراحی کنند.

ربیعی در ادامه بر حفظ نهادهای سنتی با ارزش در جامعه تأکید کرد و افزود: نیاز سالمندان تنها داشتن سر پناه، حمل و نقل، مسائل مالی و پرستاری نیست بلکه مهم‌ترین نیاز آن‌ها نیاز عاطفی است که در این راستا نیز جامعه باید آمادگی‌های لازم را کسب کند چرا که نه تنها این افراد نیاز به عاطفه اطرافیان خود دارند بلکه جامعه نیز نیازمند عواطف سالمندان است و باید سالمندان همواره پناهگاه جامعه باقی بمانند.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: ما معتقدیم که دانش  سالمندان قادر خواهد بود پیچیدگی مسائل اجتماعی را حل کرده و راه گشای جامعه در هنگام روز مشکلات باشد.

انتهای پیام/
برچسب ها: سالمندی ، تحولات ، جمعیت ، دانش ، ضمنی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۸:۳۲ ۰۹ مهر ۱۳۹۳
الهی شکر که جمعیت کشورمان رو به پیری است حداقل دهه 70 و 80 طعم تلخ و زجر آور بیکاری را نخواهند کشید