سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یدیعوت آحارنوت:

نتانیاهو از اوباما می‌خواهد با ایران با ملایمت برخورد نکند

روزنامه یدیعوت آحارنوت نوشت نتانیاهو قصد دارد در دیدار با اوباما با وی درباره برنامه هسته ای ایران صحبت کند و اوباما ترجیح می دهد در مورد روابط اسرائیل و فلسطینیان گفتگو کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، به نوشته شماره امروز روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارنوت، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل قرار است امروز با باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید دیدار کند و ایران و فلسطینیان موضوع اصلی گفتگوهای آنها خواهد بود.

نتانیاهو می‌خواهد اوباما را متقاعد کند که یک ایران هسته ای بیش از داعش برای صلح جهانی تهدید محسوب می شود. نتانیاهو همچنین نگران است که قدرت های جهانی برای متقاعد کردن ایران در ملحق شدن به جنگ با داعش در مذاکرات هسته ای با ایران به ملایمت رفتار کنند.

به گفته منابع آگاه در کاخ سفید، اوباما احتمالا در مورد دو موضوع دیگر با نتانیاهو گفتگو خواهد کرد و به وی خواهد گفت گرچه آمریکا متعهد است که ایران به سلاح هسته‌ای (!) دست نیابد اما در عین حال برای توقف خطر داعش نیز تلاش می‌کند.

بخش اعظم گفتگوهای نتانیاهو در دیدار با رئیس جمهور آمریکا در مورد ایران خواهد بود و پس از آن وی قصد دارد در مورد خطر ترویسم و در انتها در مورد مسئله فلسطین گفتگو کند. اما اوباما علاقمند است بیشتر به مسئله روابط اسرائیل با فلسطینیان از جمله اوضاع در غزه بپردازد و پس از آن در مورد تحولات مربوط به ایران و جنگ بین المللی با داعش گفتگو کند.


انتهای پیام./
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۱:۲۱ ۰۹ مهر ۱۳۹۳
مرگ بر اسراییل