سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان بهزیستی کشورخبر داد:

وجود ۸۰۰ معتاد بی‌سرپرست و بی‌خانمان در مراکز بهزیستی/تخصیص بودجه 50 میلیارد تومانی برای مبارزه با مواد مخدر

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به وجود ۸۵۰ کمپ ترک اعتیاد تحت نظر بهزیستی، گفت: در حال حاضر ۸۰۰ معتاد بی‌سرپرست و بی‌خانمان در مراکز سازمان نگهداری می‌شود.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، ، همایون هاشمی رئیس سازمان بهزیستی که به عنوان ریاست کمیتۀ فرهنگی و پیشگیری مبارزه با مواد مخدر نیز منصوب شده است در چهل و چهارمین جلسۀ ستاد پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر که در سازمان بهزیستی کشور صبح امروز در جمع خبرنگاران برگزار شد،‌ گفت: کمیته فرهنگی پیشگیری از اعتیاد از کمیته‌های اصلی ستاد مبارزه با مواد مخدر در حوزۀ پیشگیری محسوب می‌شود که در سال جاری و در فاز اول همگرایی و انسجام را در میان دستگاهها در راستای اقدامات مورد نظر در این حوزه به عنوان وظیفۀ مهم خود دنبال می کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه 20 دستگاه و وزارتخانه در این حوزه مشارکت خواهد داشت، تصریح کرد: درحال حاضر انسجام و همگرایی لازم در حوزه پیشگیری در میان این دستگاه‌ها ایجاد شده و مقرر است که سند جامع پیشگیری از آسیب‌های اعتیاد نیز در این دستگاه‌های متولی مورد اجرا قرار گیرد.
هاشمی تأکید کرد: با توجهت به اینکه یکی از معضلات مهم کشور اعتیاد است از تمامی دستگاه‌ها خواسته‌ایم که به شکل جدی‌تر موضوع را مورد پیگیری قرار دهند.

*آغاز پیشگیری از اعتیاد از درون خانواده‌ها

هاشمی در ادامه با اشاره به اهمیت موضوع پیشگیری و اثربخشی آن از اجرای برنامه‌هایی در این زمینه و از درون خانواده‌ها خبر داد و تصریح کرد: در این راستا برنامه ریزی‌هایی برای پیشگیری از معضل اعتیاد از درون بطن خانواده‌ها قرار گرفته است چرا که خانواده نقشی بنیادی در شکل‌گیری شخصیت افراد دارد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه در حوزه پیشگیری نیاز به زبان مشترک داریم،‌ گفت: برنامه‌های ملی در این زمینه را با انسجام و هدفگذاری مشخص و در راستای دستیابی به یک زبان مشترک دنبال خواهیم کرد و در این راستا تصمیم گرفته‌ایم تا با برگزاری جلسات با فاصلۀ زمانی کوتاه به فصل مشترکی در این حوزه برسیم.

*تخصیص بودجه 50 میلیارد تومانی برای مبارزه با مواد مخدر

رئیس سازمان بهزیستی کشور در ادامه به رشد بودجۀ این حوزه در سال جاری نسبت به سالهای گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: اعتبار 50 میلیارد تومانی امسال نشان‌دهندۀ اهمیت بیشتر به این موضوع است و ستاد هم در این راستا نگاه خوبی دارد و امیدواریم با جلساتی هم که با کمیسیون انرژی مجلس برگزار خواهیم کرد بتوانیم منابعی را نیز از این محل ویژۀ برنامه‌های پیشگیرانه در مناطق خاص تولید انرژی کشور و آسیبهایی که در این مناطق از لحاظ اعتیاد به مواد مخدر وجود دارد دراختیار بگیریم تا از این محل هم بودجۀ مناسب در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: کمیته ، حوزه ، مشارکت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.