سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

در آستانه عید قربان انجام می شود؛اجرای طرح رایگان ذبح دام در مشهد

مدیرعامل موسسه صنعتی گوشت مشهد گفت: با هدف جلوگیری از شیوع بیماری‌های کشنده و مهلک و کشتار غیر بهداشتی دام در عید قربان سال جاری طرح ذبح رایگان دام در کشتارگاه صنعتی مشهد اجرایی می شود

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، مجید موسوی در نشست خبری برنامه های موسسه صنعتی گوشت مشهد گفت: طرح کشتار رایگان و شرعی دام در کشتارگاه مشهد به منظور جلوگیری از اشاعه بیماری و ذبح غیربهداشتی دام چندین سال است که اجرا می شود.

وی تصریح کرد: کشتارگاه مشهد در روز عید تا ساعت چهار بعدازظهر دام‌ها را از مراجعان تحویل می‌گیرد و مراجعان می‌توانند چهار ساعت پس از سپردن دام به کشتارگاه گوشت قربانی را تحویل بگیرند.

مدیرعامل موسسه صنعتی گوشت مشهد افزود: مراجعان و خیرین می‌توانند از ساعت شش صبح روز عید به کشتارگاه مشهد مراجعه و دام یا دام‌هایی را که برای ذبح خریداری کرده‌اند تحویل کشتارگاه دهند.

موسوی عنوان کرد: یکی از دلایل طولانی شدن دریافت دام از خیرین و سپس تحویل دادن گوشت به آنها قرار گرفتن دو ساعته گوشت‌ها در شرایط پیش سرد است که با این عمل در واقع برخی از عوامل ایجاد کننده بیماری از بین می رود و سپس گوشت به خیر تحویل داده می‌شود.

وی افزود: آمار دام های ذبح شده در کشتارگاه صنعتی مشهد در سال 91 دو هزار و 456 مورد و در سال ۹۲ دو هزار و ۷۲۸ مورد بوده است که پیش بینی ما برای امسال نیز ادامه روند دو سال گذشته است.

موسوی همچنین به دریافت مبلغ پنج هزار تومان برای ارایه خدماتی همچون استحصال و آلایش کله و پاچه و جگر دام از خیران اشاره و گفت: بجز پوست دام که می تواند سبب انتقال بیماری شود مابقی آلایش دام به خیرین تحویل داده خواهد شدش.

 

برچسب ها: ذبح ، دام ، رایگان ، مشهد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.