سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تعطیلی دومين ميدان نفتی در شرق ليبی توسط معترضان

یک مسئول امنیتی امروز سه شنبه گفت معترضانی که میدان نفتی "ابوالطفل" در لیبی را تعطیل کرده اند، یک میدان نفتی دیگر را نیز تعطیل و یک جاده را مسدود کردند و یک هواپیمای متعلق به شرکت نفت لیبی را در اختیار خود گرفتند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل ازخبرگزاری رویترز؛ ساکنان محلی از یک سال پیش میدان نفتی ابوالطفل را که طرحی مشترک بین شرکت ملی نفت لیبی و شرکت انی ایتالیا است تعطیل کرده اند و خواستار فراهم شدن فرصت شغلی برای خود هستند.
موج اعتراضات در اسکله ها و میدان های نفتی لیبی که از ژوئیه 2013 آغاز شده بود فروکش کرد ولی میدان ابوالطفل در شهر جالو در شرق ناآرام لیبی همچنان تعطیل است.

علاوه بر میدان ابوالطفل که ظرفیت تولید نفت آن 60 هزار بشکه در روز بود، معترضان میدان نفتی جالو-59 نزدیک میدان ابوالطفل را که زیرمجموعه شرکت نفت "الواحه" است تعطیل کردند.
معترضان همچنین یک هواپیمای شرکت الواحه را در اختیار گرفتند و باند نشست و برخاست هواپیماها و جاده منتهی به شهر اجدابیا نزدیک اسکله نفتی الزویتینه را نیز مسدود کردند. میدان ابوالطفل با خطوط لوله به اسکله الزویتینه متصل شده است. اسکله الزویتینه در غرب بنغازی همچنان بسته است و کارگران خواستار تغییر هیئت مدیره شرکتی هستند که این اسکله را اداره می کند.

به گفته یک مسئول امنیتی، معترضان در میدان نفتی ابوالطفل همچنین کامیون های حامل سوخت را که راهی منطقه السریر بودند متوقف کردند و به 65 راننده کامیون مصری اجازه ترک منطقه را ندادند.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.