سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قنادباشی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

شرکت‌کنندگان در ائتلاف ضدداعش ناگزیرند اطلاعات نیروی هوایی خود را در اختیار غرب قرار دهند

یک کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: کشورهای شرکت کننده در ائتلاف ناگزیرند اطلاعات خلبانان و هواپیمایی خود را در اختیار آمریکا قرار دهند.

"جعفرقنادباشی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به حملات جنگنده‌های هوایی عربستان به مواضع داعش در سوریه، گفت: با توجه به اینکه ریاض در ائتلاف ضد داعش شرکت کرده، باید تحرکی از خود نشان دهد.
 
وی ادامه داد: سلاح‌های تسلیحاتی عربستان عمدتاً سلاح‌های هواپیمایی هستند که غرب علاقمند به جایگزینی این هواپیماها با هواپیماهای جدید است و متاسفانه این هواپیماها تحت فرمان مستشاران آمریکایی‌ عمل می‌کنند.

این کارشتاس مسائل خاورمیانه اظهار داشت: با مشارکت ریاض در ائتلاف ضد داعش،  تمامی اطلاعات ایالات متحده در مورد هواپیماهای این کشور در اختیار غرب قرار خواهد گرفت.

وی افزود: کشورهای شرکت کننده در ائتلاف ناگزیرند اطلاعات خلبانان و هواپیمایی خود را در اختیار آمریکا قرار دهند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: انجام عملیات نظامی جنگنده‌های ریاض منوط بر این است که اطلاعات امنیتی خود را در اختیار ایالات متحده قرار دهد و قطعا آمریکایی‌ها خواستار این هستند که توانایی این کشورها را بسنجند و انجام چنین عملیاتی از چند نظر به نفع غربی‌ها است و گرنه آمریکایی‌ها هیچ نیازی به هواپیماهای سایر کشورها برای سرکوب داعش ندارند.

وی در پایان با اشاره به تبعات عملیات انجام شده توسط ریاض خاطرنشان کرد: با حمله جنگنده‌های عربستان سعودی به مواضع داعش در سوریه، ایالات متحده این آمادگی را پیدا خواهد کرد که در عملیات‌های بعدی از خلبانان و سلاح‌های عربستان سعودی استفاده کند.

گفتنی است جنگنده‌های ائتلاف بین المللی روز یکشنبه 13 بار به مواضع داعش و پالایشگاه ها حمله کردند و زیر ساخت‌های سوریه را هدف قرار دادند.
 
 انتهای پیام/
 
 
 

برچسب ها: عربستان ، داعش ، ائتلاف ، غرب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.