سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان؛

ایجرود 170 اثر تاریخی و فرهنگی دارد

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان از وجود 170 اثر تاریخی در سطح شهرستان ایجرود خبر داد و گفت: 40 اثر از این مجموع در بین آثار ملی ثبت شده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،مهرداد عسگریان سد گلابر را یکی از آثار شاخص شهرستان گلابر عنوان و اظهار داشت: با کاوش‌های به عمل آمده در منطقه قلعه‌های تاریخی در محل کشف شده است ضمن اینکه خود روستا جزو روستاهای نمونه گردشگری محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر برجسته بودن استان به لحاظ آثار تاریخی اضافه کرد: ایجرود هم از شهرستان‌های برخوردار در این حوزه محسوب می‌شود.

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان این مسئول در پاسخ به سئوالی در مورد معرفی آثار تاریخی شهرستان ایجرود گفت: تبلیغات لازم در این مورد انجام شده و اماکن تاریخی این شهرستان تا حدودی شناخته شده‌اند.

این مسئول از وجود یک گویش محلی با نام گویش خوئین دلی در یکی از روستاهای شهرستان ایجرود خبر داد و افزود: این گویش در فهرست آثار معنوی یا همان ناملموس ثبت شده است.

عسگریان با اشاره به وجود روستای هدف گردشگری در شهرستان ایجرود ادامه داد: آق قلعه، حمام خوئین و قزلار قلعه از جمله آثار تاریخی این منطقه محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه اماکن تاریخی این شهرستان تحت کنترل قرار دارند، افزود: اماکن تاریخی این شهرستان توسط ماموران کنترل و گزارش‌های حفاظتی آنها به اداره کل ارائه می‌شود ضمن اینکه تخلف خاصی از این شهرستان طی سال گذشته نرسیده است.

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گردشگری را از زیرساخت‌های لازم برای توسعه شهرستان‌ها عنوان و خاطرنشان کرد: اماکن تاریخی از اهداف مورد بازدید گردشگران به هنگام حضور در شهرستان ایجرود محسوب می‌شود.

این مسئول تاکید کرد: منابع مالی مورد نیاز برای نگهداری اماکن تاریخی از منابع ملی و استانی تامین می‌شود.

عسگریان تاکید کرد: شهرستان ایجرود 170 اثر تاریخی و فرهنگی دارد که 40 اثر از این مجموع جزو آثار ملی ثبت شده است.

انتهای پیام/م
برچسب ها: زنجان ، گردشگری ، ایجرود
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.