سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح شد

اگر شهدا و جانبازان نبودند اکنون آن آقا نمی‌توانست فیلم بسازد و جبهه بگیرد

"محمدحسین لطیفی" و "حسین فرح‌بخش" نظر خود را در مورد صحبت‌های چندی پیش "عباس کیارستمی" را به باشگاه خبرنگاران چنین گفتند.

"محمد حسین لطیفی" کارگردان فیلم سینمایی "روز سوم" در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران در اظهار نظر راجع به صحبت‌های چندی پیش "عباس کیارستمی" گفت: من صحبت‌های کیارستمی را نشنیده می‌گیرم. چنانچه وی ذهنش را مرور کند و اگر یک ماهی در فضای جنگ بود اکنون این حرف‌ها را نمی زد.  

سینمای دفاع مقدس بسیار مهجور واقع شده چرا که فقط شعار می‌دهند و پای عمل نمی ایستند و کسی ما را حمایت نمی کند.

"محمد‌حسین فرح‌بخش" تهیه‌کننده سینما نیز در خصوص اظهارات اخیر کیارستمی بیان کرد: کسانی هستند که آن طرف مرزها می روند و مورد تایید روسای جمهور غربی قرار می‌گیرند ولی آنها باید بدانند که اینجا جمهوری اسلامی ایران است و چند هزار جوان جانشان را فدا کردند و آنها نمی‌توانند بیایند و تعیین تکلیف کنند.


وی تأکید کرد: اگر آن شهدا و جانبازان نبودند اکنون آن آقا نمی توانست فیلم بسازد و جبهه بگیرد.

گفتنی‌است؛ عباس کیارستمی چندی پیش که بعد از اکران فیلمش در دانشگاه سیراکیوز آمریکا به سوالات دانشجویان پاسخ می‌داد، با اشاره به انتقادات حاتمی کیا از خودش چنین گفت:
 
"یک هفته قبل از اینکه اینجا بیایم، یکی از فیلمسازانی که سال‌ها فیلم جنگی ساخته، فیلم‌های پرهزینه جنگی و البته با مخاطب کمتر- برای اینکه مخاطب ایرانی دیگر حوصله جنگ نداشت، بنابراین ایشان بودجه‌های خیلی سنگین می‌گیرد و فیلم‌های جنگی می‌سازد- گوش من رو پیچانده بود که زمانی که ما داشتیم می‌جنگیدیم کیارستمی‌داشت دنبال دفترچه دوستش می‌گشت.
 
و سپس ادامه داد (خانه دوست یکی از پربیننده‌ترین فیلمهایی بود که من ساختم، درواقع همه جای دنیا آن را می‌شناسند. خانه دوست ماندگار شد چون راجع به یک ارزش انسانی صحبت می‌کرد. اما فیلم‌های تو نماند چون تو راجع به یک پریودی از تاریخ ایران حرف زدی که تازه آن پریود هم به هیجان اورد بچه‌ها را احمدپور [شخصیت اصلی فیلم خانه دوست کجاست؟] رفت پس داد دفترچه را، اما تو به هیجان آوردی و احمدپورهای دیگر رفتند در جنگ و کشته شدند. و حالا پس از سال‌ها می‌شود راجع به آن‌ها فکر کرد که آن‌ها چطوری از بین رفتند. در یک جنگی که هیچ مفهومی‌نداشت".

صحبت‌های ابراهیم حاتمی کیا در پاسخ به کیارستمی را اینجا بخوانید.


انتهای پیام/ اس

برچسب ها: سینما ، کیارستمی ، فیلم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.