سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان؛

ارتقاي سطح کيفي فعاليت ها در حوزه آب با برگزاري همايش ملي مديران کنترل کيفيت در همدان

مدير‌عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: ميزباني همايش ملي مديران کنترل کيفيت آب و فاضلاب با محوريت مديریت دانش، افتخاري ارزشمند براي استان همدان است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان ؛ حسيني ‌بيدار صبح امروز،در آيين افتتاحيه همايش ملي مديران کنترل کيفيت آب و فاضلاب کشور در همدان گفت: با توجه به چالش‌هاي آب و افت منابع، حساسيت زيادي در موضوع کنترل کيفيت آب و فاضلاب وجود دارد و همايش ملي مديران کنترل کيفيت آب و فاضلاب فرصتي مناسب براي استفاده از تجربيات، دستاوردها، مقالات علمي، تحقيقات و روشهاي نوين در اين حوزه است.

وي در اشاره اي گذرا به عملکرد اين شرکت در استان همدان گفت: خدمات آبرساني به 29 شهر و 9 شهرستان توسط شرکت آب و فاضلاب استان همدان انجام مي‌شود، جمعيت شهري همدان يک ميليون و 77 هزار نفر است که از اين تعداد، يک ميليون و 72 هزار نفر تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب استان همدان هستند و 6/99 درصد جمعيت شهري استان تحت پوشش خدمات آبي شرکت هستند همچنين جمعيت تحت پوشش سيستم دفع فاضلاب در استان نيز 2/69 درصد است.

حسيني بيدار منابع تأمين آب استان همدان را شامل 253 حلقه چاه، 2 چشمه، 3 رشته قنات و سد اکباتان و آبشينه بر شمرد و با بيان اينکه استان همدان از لحاظ برخورداري از آزمايشگاه تخصصي داراي توانمندي هاي برجسته اي در مقايسه با ساير استان ها است افزود: 3 آزمايشگاه آبفاي استان در ملاير، نهاوند و آزمايشگاه مرکزي همدان خدمات تخصصي ارائه مي‌کنند.

وي استفاده از رودخانه هاي سطحي در فصول غير زراعي، اجاره چاه‌هاي غير دولتي، مديريت فشار ويژه در شبکه با متناسب با نياز مردم، پيگيري انشعابات غير‌مجاز، حفاري چاه هاي جديد و اجاره چاه هاي کشاورزي، استاندارد سازي انشعابات و برخورد با مشترکان پرمصرف را از ديگر اقدامات اين شرکت برشمرد.

مدير‌عامل شرکت آبفاي استان همدان خاطر‌نشان کرد: هم‌اکنون وضعيت آب در کشور بحراني است و اميد است با بارش مناسب و تدابير انديشيده شده اين وضعيت بهبود يابد.

انتهاي پيام/ا
برچسب ها: آب ، همایش ، کنترل کیفیت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.