سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در روی خط تهران دوشنبه این هفته؛

سرانجام رودخانه‌های تهران دپوهای زباله است/ حکایت سردرگمی مسافران در میدان رسالت به کجا می رسد؟

در روی خط تهران دوشنبه این هفته، پیگیر عدم ایستگاه اتوبوس در رسالت، آلاینده های محیط زیست در منطقه 18، ایجاد محل دپوی زباله در رودخانه دماوند و وجود فاضلاب خانه ها در رودخانه دارآباد بود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، یکی از دغدغه های  مهم شهر تهران  ایمنی لازم شهروندان و سرویس دهی مناسب حمل و نقل عمومی در این شهر بزرگ است.

امروزه در برخی از مناطق شهر تهران با وجود ارائه خدمات شرکت اتوبوسرانی شهر تهران هنوز عده ای از شهروندان از نحوه سرویس دهی برخی از اتوبوس ها گله دارند.

این بار نیز اهالی میدان رسالت به روی خط تهران آمدند و گله دارند به دلیل نبود ایستگاه مناسب در میدان رسالت و توقف اتوبوس ها در همجواری میدان رسالت شهروندان این منطقه با مشکلات ایمنی و تردد مواجه شده‌اند.

موضوع را با شرکت اتوبوسرانی تهران در میان گذاشتیم.

 پیمان سنندجی مدیر عامل  شرکت اتوبوسرانی تهران به روی خط تهران آمد و گفت: در میدان رسال ده خط اتوبوسرانی مستقر است که از میدان رسالت عبور می کنند، مبدا و مقصد این اتوبوس ها  در میدان رسالت است.

14 خط مختص اتوبوسرانی تهران و 3 خط مختص مینی‌بوسرانی است در ضلع جنوب میدان رسال پایانه اتوبوسرانی وجود دارد، در ابتدای خیابان هنگام نیز خطوط برای سرویس دهی به شهروندان مستقر است.

خودروها باید موازی با خطوطی که طراحی شده‌اند تردد کنند و در میدان رسالت توقف اتوبوسها ممنوع است.

*حکایت آلاینده های محیط زیست همچنان ادامه دارد

 حکایت آلاینده های محیط زیست در  دو محله منطقه 18 به آنجایی رسید که شهروندان این منطقه از روی خط تهران خواستند تا موضوع را با شهرداری منطقه 18 مطرح کنیم تا چاره ای برای رفع این معضل بزرگ اندیشیده شود.

اهالی منطقه 18 گلایه دارند که بوی بد و غیر قابل تحمل کارخانه های لبنیات در شادآباد و فعالیت یک گاوداری در محله مسکونی این منطقه مشکلات بسیاری را برای شهروندان به وجود آورده است.

موضوع را با وحید نوروزی شهردار منطقه 18 در میان گذاشتیم ایشان در  پاسخ گفت: مشکل آلاینده های محیط زیست شیر پاستوریزه و فاضلاب شادآباد تا هفته آینده برای همیشه حل  خواهد شد.

مشکل آلاینده های محیط زیست گاوداری چند وجهی است برای رفع این معضل جهاد کشاورزی و استانداری نیز  باید همکاری لازم را شهرداری منطقه 18 داشته باشند تا هر چه سریعتر این مشکل رفع شود.

شهرداری منطقه 18 این قول را به شهروندان خواهد دارد تا پیگیری لازم را جهت رفع آلاینده‌های محیط زیست گاوداری انجام دهد، در تلاشیم براساس کمیسیون ماده 5 اقدام لازم را برای تغییر کاربری این گاوداری انجام دهیم.

*سرانجام رودخانه دماوند دپوی زباله است

 مشکلات آلاینده های محیط زیست و نابودی رودخانه های شهر تهران یکی از مهمترین معضل های این شهر بزرگ است.

در سالهای اخیر شاهد از بین رفتن رودخانه ها، طبیعت و محیط زیست در شهر تهران هستیم به طوری که در صورت ادامه این موضوع فاجعه‌ای  بزرگ در انتظار شهر تهران و اهالی آن است، این روزها شهر تهران شاهد ایجاد محل دپوی زباله و فاضلاب در رودخانه‌ها است.

این بار نیز اهالی شهرستان دماوند به روی خطر تهران آمدند تا چاره ای  برای رفع این معضل بزرگ اندیشیده شود، اهالی ساکن در حوالی رودخانه دماوند گلایه دارند، برخی از شهروندان در نیمه شب پسماندهای ساختمانی و زباله‌های  خود را به درون رودخانه دماوند می ریزند و توجهی به عاقبت کارشان  ندارند..

موضوع را با شورای اسلامی رودهن در میان گذاشتیم.

علیرضا عسگری رئیس شورای اسلامی رودهن در پاسخ گفت: برای رفع معضل بزرگ آلایندگی رودخانه دماوند شورای اسلامی رودهن  اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

تکمیل و افتتاح پل داروند سادات محله، زیباسازی ساحل رودخانه سادات محله تا رودهن و پاکسازی رودخانه دماوند از اقداماتی است که با تامین بودجه در آینده انجام خواهد شد.

*میراث فرهنگی که عاقبتش فاضلاب خانه است

 رودخانه ای در دارآباد که سالهاست قسمتی از میراث فرهنگی شهر تهران است این روزها تبدیل به فاضلاب خانه و محل تخلیه زباله های شهروندان شده است.

در دو سال گذشته آب رودخانه دارآباد به مرور زمان خشک و تبدیل به محل تخلیه زباله و فاضلاب های شهری شده است.

رودخانه ای که به جای جاری شدن آب از چشمه های اطراف آن  فاضلاب های شهری در این رودخانه جریان دارد و مشکلات بسیاری را برای اهالی دارآباد به وجود آورده است.

روی خط تهران موضوع را پیگیری خواهد کرد امیدواریم مسئولان چاره ای  برای رفع این معضل بزرگ بیاندیشند.

انتهای پیام/

برچسب ها: با
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.