سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئوف در حاشیه بازدید از نمایشگاه‌های دفاع مقدس در کاخ نیاوران؛

جوانان باید بدانند در دوره جنگ تحمیلی چه شرایطی داشتیم

مدیر کل بازرسی و پاسخگویی به شکایات سازمان میراث فرهنگی گفت: ثبت وقایع جنگ، یادآور خاطرات 8 سال دفاع مقدس و رشادت ملت ایران است که به نوعی در جنگ تحمیلی شرکت داشتند.

به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران؛ سید رحمت الله رئوف مدیر کل بازرسی و پاسخگویی به شکایات سازمان میراث فرهنگی در حاشیه بازدید از نمایشگاه عکس دو عکاس دوران دفاع مقدس در این مجموعه ضمن تقدیر از برگزاری نمایشگاهی از آثار جاسم غضبانپور و سعید صادقی عکاسان دفاع مقدس اظهار داشت: حضور عکاسان جنگ در کنار آثارشان  بسیار ارزشمند بود و توانست به خوبی روایتگر ظلمی باشد که در آن سالها به ملت ایران وارد شد.

رئوف در ادامه اظهار داشت: برای حفظ میراث و خاطرات دفاع مقدس باید حساسیت نسل جوان را شناسایی کرد و بر اساس خواسته و علایق آنان برنامه تدارک دید به این ترتیب این واقعه تاریخی و مهم در اذهان این نسل تثبیت خواهد شد.

وی  ترسیم  مقطع زمانی که ایران با جنگی نا واسته روبه رو شد را ضروری دانست و عنوان کرد: جوانان باید بدانند در دوره جنگ چه  شرایطی داشتیم و نسل گذشته برای حفظ نظام و مرزهای کشورمان چه رشادت هایی به خرج دادند. معرفی رزمندگانی که در خط مقدم ایثار می کردند و همچنین کسانی که پشت جبهه پشیتیبانی می کردند، مهمترین وظیفه ما به شمار می‌رود.

مدیر کل بازرسی و پاسخگویی به شکایات در همین خصوص افزود: حمایت کسانی که از رزمندگان خط مقدم حمایت می کردند کمتر از جنگ مقابل دشمن نبود؛ اگر پشتیبانی نبود خط مقدم نمی توانست در این سالها غیورانه از مرزهای اسلامی دفاع کند.
 
وی در ادامه به شکل گیری سازمان میراث فرهنگی در سال 1364 اشاره کرد و گفت: تشکیل  سازمانی با عنوان میراث فرهنگی  زمانی به تصویب مجلس رسید که در بحبوحه جنگ بودیم که همین امر نشان می دهد مسوولان وقت به چه میزان دغدغه فرهنگی و حفظ میراث فرهنگی را داشتند.

وی افزود: فعالیت هنرمندان ما در بخش های میراث و صنایع دستی حتی برای هیات های خارجی که به ایران سفر می کردند تعجب آور  و غیر قابل باور بود؛ به خصوص که برخی از این عزیزان پدر چند شهید بودند. 


انتهای پیام/ اس

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.