سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پاپی‌زاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

پایین بودن نرخ خرید تضمینی گندم، رغبت کشاورزان را کاهش می‌دهد

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی با بیان اینکه قیمت گذاری نامناسب خرید تضمینی گندم موجب ضرر و زیان کشاورزان خواهد شد، گفت: این کمیسیون در جلسه روز سه‌شنبه خود با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و وزیر جهاد کشاورزی به بررسی این موضوع می‌پردازد.

"عباس پاپی‌زاده" نماینده مردم دزفول در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اعلام نرخ خرید تضمینی گندم از سوی دولت به قیمت ۱۱۵۰ تومان، اظهار داشت: قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی تصریح می‌کند که قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی باید متناسب با تورم سالانه تعیین شود و با توجه به اینکه در یکسال اخیر تورم بین ۲۵ تا ۳۰ درصد بوده است، متاسفانه نرخ خرید تضمینی گندم تنها حدود ۹ درصد افزایش یافته که این موجب ضرر و زیان کشاورزان خواهد شد.   
 
وی با اشاره به فرارسیدن فصل کشت گندم در فصل پاییز ادامه داد: پایین بودن نرخ خرید تضمینی گندم، رغبت کشاورزان برای کشت این محصول را کاهش می‌دهد که این امر موجب کاهش تولید گندم در سال آینده خواهد شد.   
 
عضو کمیسیون کشاورزی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به دغدغه نمایندگان در این بخش، کمیسیون کشاورزی در جلسه امروز (سه‌شنبه ۸ مهرماه) با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و وزیر جهاد کشاورزی به بررسی این موضوع خواهد پرداخت.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.