سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کسی جزهمسران جانبازان و ایثارگران قادر به مقتل نویسی دفاع مقدس نیست/ بیان نقش زنان ایثارگر اگر تبدیل به یک فرهنگ نشود تبدیل به یک برداشت مؤثر خواهد شد

مدیر عامل باغ موزه دفاع مقدس گفت: باید مقتلی در وصف عاشورای دفاع مقدس نیز نوشته شود و کسی جز همسران شهدا و جانبازان قادر به آن نیست.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، سردار خضرایی مشاور شهرداری تهران و مدیر عامل باغ موزه دفاع مقدس در همایش تکریم همسران جانبازان اعصاب و روان که پیش از ظهر با حضور شهردار تهران در مرکز همایش‌های باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد با اشاره به این که تطابق زیادی بین این جلسه و سایر جلساتی که در قالب تجلیل از ایثارگران صورت می‌پذیرد وجود دارد اظهار داشت: تمدن ایرانی از یک سابقه طولانی چندین هزار ساله برخوردار بوده که امروز به آن مفتخریم اما باید گفت تمامی تجربیات تلخ و افتخارآمیز حکومت‌های بعد و قبل از اسلام به لحاظ مفهومی و اخلاقی یاد آور آداب و فرهنگی است که امروز در کمتر نقطه‌ای از جهان شاهد آن هستیم.

وی با اشاره به شباهت حادثه عاشورا و دفاع مقدس افزود: حوادث دفاع مقدس متأثر از عاشورا بوده و به طوری که تمامی صحنه های جنگ و جبههبرگرفته از قیام عاشورا و به امر ولی فقیه بوده و رزمندگان ما در طول این 8سال با ایثارگرایی‌هایی که از خود نشان دادند در زیر سلاح‌های معاویه و یزید زمان سر تسلیم فرود نیاوردند.

مدیر عامل باغ موزه دفاع مقدس با بیان این که تقدیر از همسران جانبازان تقدیر از ایثارگرانی است که دو با ایثارگری نمودند اظهارداشت: ایثارگری نخستین  آنان در رهسپاری همسرانشان به  جبهه های جنگ و تحمل غم دوری آنان بوده و ایثارگری دوم آنان به دلیل پرستاری از همسرانشان پس از جنگ است که تمامی این موارد مؤید آن است که زنان جانبازان  از همسرانشان ایثارگرترند.

سردار خضرایی با تأکید بر این که خوشبختانه در سال جاری با نگاه متفاوت به موضوعات هفته دفاع مقدس پرداختیم افزود: اگر چه محوراصلی این برنامه‌ها برگزاری نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس بود اما 22برنامه دیگر نیز در همین راستا با هدف به تصویر کشیدن دفاع مقدس برگزار شد.

وی با اشاره به این که اگر از وصف عاشورا مقتلی مانده امروز باید در حوزه دفاع مقدس نیز مقتلی نوشته شود خطاب به همسران جانبازان  گفت: کسی جز شما نمی‌تواند قادر به انجام  این کار نیست چرا که از سهم بزرگ و باعظمتی در طول دفاع مقدس برخوردار بوده‌ایم.

مشاور شهردار تهران در ادامه با بیان این که نسل آتی نسبت به این عظمت و کارکرد آشنا شود هر فردی باید بیان کند که چه سهمی در دفاع مقدس داشته  اظهار داشت: برای تحقق  این موضوع اصرار نداریم اما بیان نقش شما اگر تبدیل به یک فرهنگ نشود تبدیل به برداشت مؤثر خواهد شد. 

سردار خضرایی در پایان با عنوان این که بسیاری از افراد امروز با مفهوم گذشت و ایثار نا آشنا هستند خطاب به همسران جانبازان خاطرنشان کرد: بیان نقش خود و همسرانتان در دفاع مقدس مهم ترین تأثیر را در این زمینه خواهدداشت چرا که نسل آتی با خواند مقتل عاشورای انقلاب اسلامی با واقعیت‌های اسلامی بهتر آشنا خواهند شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: شهدا ، جانبازان ، نسل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.