سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارائه آموزشهای مهارتی برای بیش از هشتصد و پنجاه هزار نفر از بانوان

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: در سال گذشته بیش از هشتصد و پنجاه هزار نفر از بانوان در حوزه‌های مختلف از آموزشهای مهارتی و فنی و حرفه‌ای درسطح کشور بهره‌مند شده‌اند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، کوروش پرند رئیس سازمان آموزش فنی وحرفه‌ای کشور در ششمین نشست مشترک معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و مشاوران امور بانوان و خانواده وزارت خانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی که صبح امروزدرمحل سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای  کشور برگزار شد به ارائه گزارشی از فعالیتهای این سازمان در حوزه زنان و معرفی نظام مهارتی کشور پرداخت و گفت: سالانه 2 میلیون نفر از آموزشهای فنی و حرفه‌ای در بخشهای صنعت ، خدمات و کشاورزی که از الگوهای خاص کارآموزی ، کارورزی، مجازی و ... پیروی می‌کنند برخوردار می شوند.

وی در ادامه به موضوع تحقق عدالت اجتماعی و سیاست توانمندسازی زنان به عنوان یکی از سیاستهای اصلی سند راهبردی مهارت و فناوری این سازمان اشاره و تصریح کرد: در چند سال اخیر برنامه‌های و طرحهایی از سوی سازمان آموزش فنی وحرفه‌ای کشور در حوزه زنان انجام شده است که از جمله آن حضور موفق زنان در مسابقات ملی مهارت و شناسایی وایجاد شبکه نخبگان مهارتی که تعدادی از آنها را نخبگان مهارتی زن تشکیل می‌دهند از جمله برنامه‌های موفق این سازمان در راستای آموزش، هدایت و جذب این افراد است.

وی در ادامه به دیگر طرحهای اجرایی درحوزه بانوان پرداخت و تصریح کرد: طرح توانمندسازی دانشجویان و فارغ التحصیلان زن، طرح توانمند سازی زنان در نقاط محروم و در راستای عدالت آموزشی و کاهش فقر در این مناطق ، طرح اشتغالزایی بازار محور ویژه توانمندسازی گروه‌های مختلف زنان و توانمندسازی زنان خانوار در ابعاد مختلف از دیگر طرحهای اجرایی است.

همچنین طرح توانمندسازی زنان آسیب‌دیده و یا در معرض آسیب نیز در دست اجرا است و در آن شاهد آموزشهایی به زنان زندانی بوده‌ایم.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور خاطر نشان کرد: در سال گذشته نیز تعداد بیش از هشتصد و پنجاه هزار نفر در حوزه بانوان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور آموزش دیده‌آند که از این تعداد 134هزار و 825 نفر در مراکز آموزش ثابت،‌ 34هزار و 65 نفر در مراکز سیار، سه هزار و 26نفر در حوزه اصناف ، 47هزار و 798هزار نفر در حوزه روستائیان در مراکز جوار روستایی و سایر آموزشها نیز در زندانها، مراکزجوار دانشگاهی ، بین کارگاهی و ... بوده است.

انتهای پیام/




برچسب ها: کشور ، صنعت ، خدمات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.