سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر عامل شرکت جیرینگ:

ساختار کارمزد در شبکه بانکی ایران نیاز به بررسی دارد

طلوع گفت: ساختار کارمزد در شبکه بانکی ایران نیاز به بررسی دارد زیرا کارمزد را باید در شبکه بانکی از مردم و مصرف کنندگان دریافت کنند نه به مانند شیوه فعلی که از بانک دریافت می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ علیرضا طلوع مدیر عامل شرکت جیرینگ امروز در نشست خبری که در خصوص کیف پول الکترونیکی این شرکت گفت: از سال 90 در حوزه کیف پول الکترونیکی فعالیت را آغاز کردیم و با شرکت های psp همکاری خود را با نام جیرینگ و با بانک‌ها با نام هم‌بانک آغاز کردیم.

وی افزود: ما به این سیستم تجهیزات امنیتی و خدماتی را اضافه کردیم که هم به شاپرک و هم به بانک‌ها متصل هستیم.

طلوع هدف از توسعه این خدمات را، توسعه سرویس و فروشگاه های اینترنتی که در کشور اعلام کرد و گفت: ما سعی کردیم تا کاربران از این طریق بتوانند کارهای خود را انجام دهند.

وی در خصوص تعداد کاربران کیف پول الکترونیکی گفت: 34 میلیون کاربر برای کیف پول های الکترونیکی ثبت نام کرده‌اند که تنها 11 میلیون در حال حاضر از این سرویس استفاده می‌کنند که عمدتاً پرداخت قبوض و یا خرید شارژ است .

طلوع در پاسخ به باشگاه خبرنگاران در خصوص اینکه با توجه به دریافت کارمزد از پذیرنده‌ها و حذف تراکنش‌های خرد، پیش بینی چگونگی استقبال مردم از این سیستم گفت: با توجه به تجربه ای که در 2 ‌‌، 3 سال گذشته از اجرای این طرح به دست آمده، نشان از این دارد که سیستم کیف پول همراه زودتر از تکنولوژی کارتخوان در کشور در بین مردم ترویج پیدا خواهد کرد و با توجه به این که استفاده از هر تکنولوژی جدیدی نیازمند زمان برای فرهنگ سازی است و سیستم کارتخوان هم بعد از 10 سال است که به کشور وارد شد توانست فراگیر شود به همین دلیل پیش بینی می‌شود زمان فراگیری سیستم کیف پول تا دو سال طول بکشد.

وی افزود: الویت بانک مرکزی از تعیین این کارمزدها، ساماندهی شبکه ‌psp است که کیف پول الکترونیکی به شبکه بانکی کمک می‌کند تا مشکلاتی که برای تراکنش‌های خرد وجود دارد، برطرف شود.

مدیر عامل شرکت جیرینگ در خصوص کارمزد کیف پول الکترونیکی اظهار داشت: در حال حاضر سرویس‌های ما رایگان است و مدل درآمدی ما بیشتر از طریق دریافت کارمزد از psp ها و ... باشد.

وی در ادامه گفت: درحال حاضر سیستم‌های ما رایگان است اما مطمئناً در آینده کارمزدی تعیین خواهد شد زیرا سرویس رایگان معنی ندارد به این دلیل که ما مثل بانک‌ها منابع زیادی در اختیار نداریم تا بتوانیم به صورت رایگان خدمات ارایه دهیم. 

طلوع در خصوص کارمزد دستگاه‌های کارتخوان گفت: ساختار کارمزد در شبکه بانکی ایران نیاز به بررسی دارد زیرا کارمزد را باید در شبکه بانکی از مردم و مصرف کنندگان دریافت کنند نه به مانند شیوه فعلی که از بانک دریافت می‌شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: جیرینگ ، کارمزد ، سیستم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.