سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سمنان؛

جشنواره ملی منطقه‌ای نوآوری و شکوفایی البرز در استان سمنان برگزار می‌شود

جشنواره ملی منطقه ای نوآوری و شکوفایی البرز از پانزدهم تا هفدهم مهرماه امسال در سمنان برگزار می شود.

 به گزارش گروه استان‌هاي باشگاه خبرنگاران، رئیس دفتر بنیاد نخبگان استان سمنان با اعلام این خبر گفت: این جشنواره با رویکرد تجاری‌سازی اختراعات و نوآوری‌ها در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی در دو بخش داوری و تجاری‌سازی در سمنان برگزار می‌شود.

داوود فیض تاکید کرد: هدف از برگزاری این جشنواره‌ها ارزیابی اختراعات و حمایت از تجاری‌سازی ایده‌های نوآورانه، ایجاد بستر مناسب جهت ارتباط مخترعان با سرمایه‌گذاران و ترویج فرهنگ کارآفرینی است.

رئیس ستاد جشنواره نوآوری و شکوفایی البرز در ادامه با اشاره به نحوه ثبت‌نام و شرایط متقاضیان شرکت در جشنواره، خاطرنشان کرد: در بخش داوری جشنواره، اختراعاتی که سال ثبت آنها در سازمان ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی، 1388 و بعد از آن است و برای نخستین بار در جشنواره‌های نوآوری و شکوفایی بنیاد ملی نخبگان شرکت می‌کنند، مورد ارزیابی و داوری قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه هر مخترع تنها می‌تواند یک اختراع را برای داوری در جشنواره ارائه کند، تصریح کرد: با توجه به معیارهای ارزیابی اختراعات در جشنواره، از قبیل مسائل علمی، نوآوری، کاربردی بودن و قابلیت تجاری سازی، توصیه‌ می‌شود مخترعان بهترین اختراع خود را جهت داوری به جشنواره ارائه کنند. در رویکرد جدید داوری اختراعات، ظرفیت تجاری‌سازی اختراعات یکی از مهمترین معیارها به شماره می‌آید.

فیض خاطرنشان کرد: مخترعانی که اختراعات آنها طی روزهای برگزاری جشنواره توسط داوران مورد تأیید قرار گیرد، می‌توانند از اعتبار پژوهش و نوآوری سطح 3 بنیاد برای تکمیل اختراع خود و نیز تسهیلات نظام وظیفه بر اساس آیین‌نامه‌های بنیاد ملی نخبگان استفاده کنند.

رئیس بنیاد نخبگان استان سمنان ادامه داد: ثبت نام این جشنواره در شهریورماه انجام شد و حدود 150 اختراع از میان کل اختراع ‌های ثبت‌نام شده بر اساس معیار‌های داوری اولیه موفق به راهیابی بخش داوری چهارمین جشنواره‌ نوآوری و شکوفایی البرز می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: در این بخش از شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران‌ بخش‌های دولتی و خصوصی جهت مشارکت فعال در بخش تجاری‌سازی این جشنواره دعوت بعمل آمده است.

انتهاي پيام/ز

منبع:ايسنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.