سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زهرا زواریان :

نگاه واقع بینانه به ادبیات دفاع مقدس داشته باشیم

توجه به امکانات، ظرفیت سازی و شناسایی شاخص‌ها باعث می شود که به ادبیات دفاع مقدس نگاه واقع‌بینانه داشته باشم.

 به گزارشخبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران ؛ زهرا زواریان نویسنده کتاب دفاع مقدس در نشست تخصصی نقش زنان در تولید ادبیات دفاع مقدس گفت: باید به ظرفیت نقش زنان در دفاع مقدس توجه شود.

وی گفت: در حوزه زنان و ادبیات دفاع مقدس داستان خوب کم داریم و نویسندگان کم کاری کرده اند و دغدغه‌ی جایگاه زنان احساس می شود.

زواریان افزود: تا کنون 12 هزار عنوان کتاب در حوزه ادبیات دفاع مقدس از آذر ماه سال 1359 به بعد تولید و چاپ شده است که سهم زنان در تولید این آثار 14 درصد است.

زواریان در ادامه گفت: بعضی از نویسندگان زن، رویکردی به آزادی زن دارند و در این حوزه داستان‌های جالبی تولید کرده‌اند. در این داستان‌ها در حین جنگ می‌بینیم روایت انجام شده و تصویری از واقعیت های جنگ ارائه کرده اند.

وی در ادامه گفت: تقریبا در تمامی مقاطع جنگ حضور زن به عنوان همسر، مادر یا امدادگر و ... در اغلب داستان‌ها دیده می‌شود.

وی افزود: مسئولان فکر می‌کنند که با ادبیات تمامی مشکلات حل می‌شود ولی در جنبه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی باید واقعیات بازتاب شود.

زواریان گفت: جنگ آنقدر پتانسیل دارد که می توان جنبه‌های مختلف آن را در قالب واحدهای دانشگاهی معرفی کرد. باید به شخصیت داستان توجه شود و باید‌ها و نبایدها مطرح شود تا ادبیات مثل چشمه خروشان به ترویج و توسعه کمک کنند.

وی خاطر نشان کرد: نباید به سمت کلیشه ای شدن پیش رویم و حقایق را تحریف کنیم زیرا ارزش‌های دفاع مقدس کمرنگ و از بین ‌می رود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.