سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نویسنده آمریکایی: رژیم صهیونیستی منشاء ادعاها علیه برنامه هسته‌ای ایران است

یک نویسنده آمریکایی رژیم صهیونیستی را منشاء ادعاها علیه برنامه هسته‌ای ایران دانست

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ نویسنده ، خبرنگار و محقق آمریکایی ، رژیم صهیونیستی را منشا ادعاها علیه برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران دانست.

"گرث پورتر" در نشست بررسی نقش لابی صهیونیستی بر روند برنامه هسته‌ای ایران در وزارت امور خارجه گفت : پس از فروپاشی شوروی سابق و ایجاد تغییر اساسی در سیستم ژئوپلیتیکی نخستین واکنش در درون سیستم امنیتی آمریکا ، جایگزینی جمهوری اسلامی ایران به جای شوروری به عنوان تهدیدی جهانی بود.

وی با اشاره به بحران سازی آمریکایی‌ها علیه برنامه هسته‌ای ایران افزود: در دوره ریاست جمهوری بوش که این بحران به حد پختگی رسید جان بولتون کتابی در این باره منتشر کرد که در آن ادعا شد ایران در پی برنامه هسته‌ای مخفی است و نقش رژیم صهیونیستی در طرح این ادعا ، فراهم کردن یکسری اسناد جعلی برای حمله نظامی به تاسیسات هسته‌ای ایران بود.

گرث پورتر گفت: نخستین مدارک جعلی به طور رسمی در سال 2004 در رسانه‌ها مطرح و این مدارک در دوره بوش به آژانس بین المللی انرژی اتمی ارائه شد . با ادامه این روند ، آمریکا تا سال 2009 از آژانس به عنوان سلاح سیاسی خود برای فشار بر برنامه هسته‌ای ایران استفاده می‌کرد.

وی افزود: نکته کلیدی در این باره این است که همه در اروپا و آمریکا این مساله را میان خود مخفیانه نگه می دارند که رژیم صهیونیستی منشا همه ادعاها علیه ایران است.

گرث پورتر گفت: مهمترین کار در انتشار کتابم ، افشای رابطه میان تلاش‌های رژیم صهیونیستی و مدارک دروغین علیه برنامه هسته‌ای ایران است که اطلاعات آن را از مقام رسمی امنیتی آلمان جمع آوری کرده‌ام.

این نویسنده و محقق آمریکایی افزود: جان بولتون از کسانی بود که در ارائه مدارک دروغین رژیم صهیونیستی علیه برنامه هسته ای ایران با این رژیم همکاری داشت درحالی که حتی دستگاه اجرایی آمریکا از این همکاری بی اطلاع بودند.

"مدیا بنجامین" از دیگر فعالان سیاسی آمریکا نیز در این نشست با اشاره به نقش لابی صهیونیستی در هیات حاکمه آمریکا گفت : حدود سه میلیارد دلار از پول مالیات دهندگان آمریکا صرف پیشبرد سیاست‌های رژیم غاصب صهیونیستی در آمریکا می‌شود.

وی ، آیپک را تهدیدی علیه آمریکا دانست و افزود: گرچه هر دو حزب دموکرات و جمهوری خواه در آمریکا حامی آیپک هستند اما در پی سیاست‌های اوباما در موضوع مذاکرات هسته ای با ایران ، آیپک با سیاست های حزب دموکرات مخالفت کرده و این نشانه مثبتی است که اگر مذاکرات اخیر با ایران ، نتایج مثبتی داشته باشد ، آیپک در آمریکا ضعیف می شود.

"کوین برت"، نویسنده و استاد سابق دانشگاه از آمریکا نیز در این نشست با اشاره به بحران سازی آمریکایی ها علیه برنامه صلح آمیز هسته ای ایران گفت : این بحران می‌تواند به عنوان جنگ تصنعی میان غرب و اسلام نامیده شود و نقطه آغاز این تقابل را می توان سخنان نتانیاهو در کنفرانس بیت المقدس دانست که مدعی شد تهدیدات اسلامی جایگزین جنگ سرد شده است.

وی افزود: ایده اولیه این کنفرانس را شرق شناسان انگلیس پیشنهاد کردند. این نویسنده آمریکایی با اشاره به نقش غرب در ایجاد القاعده برای پیشبرد اهدافش در منطقه خاورمیانه به ویژه پس از واقعه یازده سپتامبر افزود: نشان دادن پشت پرده این واقعه می تواند پایانی بر حیات رژیم صهیونیستی و پایانی بر درگیری میان تمدن اسلام و غرب باشد.

ژان میشل ورنوشه تحلیلگر مسائل سیاسی و نویسنده غربی نیز در این نشست با اشاره به نفوذ لابی صهیونیستی در بخش های سیاسی فرانسه گفت: این امکان هست که ایران در موضوع خاصی بتواند با آمریکا به توافق برسد اما با دولت کنونی اسرائیل هرگز و هیچ گاه به توافق نخواهد رسید.

وی افزود: هدف غایی آمریکا این است که ایران را به هر ترتیب وارد نظم نوین جهانی کند و در پازل خود جای دهد که این هدف الزاما با خشونت محقق نخواهد شد و در پی تحقق این هدف از طریق دیپلماسی است.




انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.