سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قدمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران خبر داد

ساماندهی سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزان استثنایی/ پیش‌بینی مزایا برای معلمان استثنایی

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: من معتقدم به جای افزایش درصدی حقوق معلمان استثنایی بهتر است مجموعه مزایایی را برای آنان پیش‌بینی نماییم.

 مجید قدمی رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در توضیح برنامه‌های سال تحصیلی دانش‌آموزان استثنایی گفت: اولویت اصلی برای سال آینده این است که مشکل سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزان استثنایی را برطرف سازیم زیرا اعتقاد دارم سرویس ایاب و ذهاب این دانش‌آموزان باید در ردیف جلو بودجه‌ای خاص ذیل ردیف سازمان تعریف شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه این بودجه در ادارات کل استانها در کنار دانش‌آموزان روستایی لحاظ شده است، افزود: به علت لحاظ شدن بودجه ای دانش‌آموزان استثنایی در کنار دانش‌آموزان روستایی عمدتاً بودجه  به این دانش‌آموزان کمتر می رسد و اولیای آنان 60 تا 70 درصد هزینه‌ی سرویس مدارس آنها را پرداخت می‌کنند که با توجه به اینکه دیگر این خانواده ها از خانواده‌های محروم به شمار می‌آیند مشکلاتی در این بخش بوجود می‌آید.

قدمی ادامه داد: من معتقدم چنانچه این مشکل حل شود پوشش تحصیلی دانش‌آموزان استثنایی به صورت چشمگیر افزایش پیدا کند زیرا در حال حاضر آمار نشان می‌دهد که حدود 30 تا 40 درصد این دانش‌آموزان به دلایل اقتصادی، فرهنگی و .. بیرون از مدرسه هستند.

وی با اشاره به ورود معلمان فاقد کسب آموزش لازم به مدارس استثنایی در سه سال اخیر گفت: عده‌ای از معلمانی که استخدام شدند آموزش‌های لازم را کسب نکردند و ما آنها را شناسایی خواهیم کرد تا در کوتاه مدت بتوانیم آموزش های لازم در این حوزه را با توجه به گروهی که تدریس می کنند ارایه کنم تا از این طریق وضعیت کیفی مدارس را ارتقا دهیم.
 
رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور درخصوص افزایش حقوق این معلمان نیز اظهار داشت: معلمان مدارس استثنایی حدود 20 درصد فوق العاده شغل را دریافت می‌کردند که مدتی قطع شده بود و مجدداً به آنها پرداخت شد.

قدمی با بیان اینکه قانون خدمات کشوری به راحتی اجازه‌ی افزایش این ارقام را نمی‌دهد، گفت: من معتقدم به جای آنکه این ارقام را افزایش دهیم بهتر است مجموعه مزایایی را برای آنها پیش‌بینی کنیم تا این مزایا بتواند جاذبه کار معلمان را بالا برد به طور مثال یکی از این شرایط این است که امکان ادامه تحصیل آنان را به یک مقطع تحصیلی بالاتر پس از 20 سال خدمت فراهم کنیم  یا وام‌های طولانی مدت را به آنها ارائه دهیم که این اقدامات در کوتاه مدت نتیجه می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه در گزینش معلمان استثنایی عمدتا باید انسان‌های عاشق را دعوت و انتخاب کرده و برا ی حفظ آنان خدمات رفاهی غیر نقدی را طراحی کنیم افزود: هدف من این است که در کوتاه مدت مشکل سرویس و فضای آموزشی مدارس استثنایی و همچنین ارتقای کیفیت کتب درسی و توجه به آموزش‌های ضمن خدمت را برطرف کنم.

انتهای پیام/   
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.