سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باید با سیاست گذاری مناسب با پدیده سالمندی رو برو شد

استاد دانشگاه تهران گفت: سالمندی پدیده‌ای فراگیر، اجتناب ناپذیرو برگشت ناپذیر است که باید با سیاست گذاری مناسب برای آن آماده شویم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، کوششی استاد دانشگاه تهران در نخستین جلسه شورای ملی سالمندان گفت: نتیجه مطالعات نشان می‌دهد که چهار دسته غیر رسمی حمایت از سالمندان از جمله حمل و نقل،حمایت اجتماعی و عاطفی، حمایت مالی و حمایت پرستاری وجود دارد که به جز حمایت مالی مابقی رابطه‌ای مثبت با سلامت روانی و احساس تنهایی در سالمندان دارند و درواقع حمایت غیر رسمی مالی رابطه‌ای معکوس با سلامت عاطفی سالمندان ایجاد می‌کند چرا که مطابق تحقیقات سالمندانی که در پایین‌ترین درجات سلامت روانی به سرمی‌برند با عدم احترام، احساس تنهایی، احساس از دست دادن و افسردگی دست به گریبان هستند.

وی در ادامه با تأکید بر این که باید بار حمایت مالی را از روابط بین نسلی سالمندان خارج کنیم تصریح کرد: با برداشتن بار مالی حمایتی سالمندان، انگیزه حمایت‌های دیگر عاطفی، پرستاری و حمل و نقل ساده تر می‌شود.

کوششی در ادامه با اشاره به این که زنان از جمله اقشار آسیب پذیر در میان سالمندان محسوب می‌شوند اظهار داشت: از لحاظ زیستی از سن 30سالگی تا 60سالگی توانایی‌های جسمانی به تدریج روبه کندی گذشته و در واقع سالمندی از 60 آغاز می‌شوند. برای همین باید با برنامه‌ریزی‌های مناسب در جهت کاهش مشکلات این دوره اقدام کرد.

کوششی استاد دانشگاه تهران خاطرنشان کرد:مسئله سالمندی نیاز به سیاست‌گذاری‌های خاص دارد چرا که پدیده‌ای فراگیر و اجتناب ناپذیر و برگشت ناپذیر است و باید برای رو به رو شدن با آن آماده باشیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: پدیده ، سالمند ، فراگیر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.