سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خط لوله 1200 میلی متری معارض با تونل نیایش-صدر جابجا شد

مدیر دفتر نظارت بر اجرای طرح های آب و فاضلاب تهران گفت: عملیات جابجایی خط لوله 1200 میلی متری معارض با تونل نیایش – صدر توسط دفتر نظارت بر اجرای طرح های شركت تامین وتصفیه آب و فاضلاب تهران انجام شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی شركت تامین و تصفیه آب و فاضلاب تهران؛ اردلان طاهرخانی گفت: خط انتقال 1200 میلی متری مخزن 58 به 22 یكی از خطوط اصلی و حیاتی شهر تهران است كه عمل انتقال آب از مخزن 58 سردار جنگل به مخزن تعادلی 22 ونك را انجام می دهد.

وی وجود ترانشه با عمق 9 متر را از ویژگی های این عملیات ذكر كرد و افزود: با جابجایی لوله به طول 210 متر از رمپ ورودی تونل نیایش – صدر تقاطع كردستان واقع در روبروی ساختمان وزارت نیرو خطوط اصلی لوله را جابجا شد.

مدیر دفتر نظارت بر اجرای طرحهای اب و فاضلاب تهران با بیان اینكه این جابجایی یكی از بزرگترین پروژه هایی است كه در سال جاری اجرا شده، ادامه داد: پیش از اجرای این پروژه، خط معارض دیگر با تونل نیایش - صدر انجام كه از مخزن 38 به 22 ، به قطر 700 میلی متری، اجرا شده بود و این پروژه خط دومی است كه به دلیل تعارض با تونل نیایش – صدر جابجا شد.

طاهرخانی اضافه كرد: با وجود اینكه به دلیل رطوبت زیاد ترانشه دچار ریزش شد، ولی كار بدون وقفه و تعطیلی ادامه یافت و باند شمال به جنوب كردستان نیز به مدت 4 روز مسدود شد تا عبور عرضی لوله از بزرگراه كردستان اجرا شود.

یادآور می شود؛ این عملیات در كمتر از یك ماه با هزینه ای بالغ بر یك هزار میلیارد ریال به اتمام رسید.

همچنین نادر تبریزی معاونت فنی ومهندسی شركت تامین وتصفیه آب وفاضلاب تهران در این خصوص گفت: جهت اتصال آبدار خط لوله 1200میلی متری هماهنگی های لازم با مركز كنترل آب تهران، امور آبرسانی غرب تهران و آبفای منطقه یك انجام و عملیات نهایی جوشكاری، برشكاری، بتن ریزی، مسدود نمودن خط لوله قبلی (معارض) و اتصال جدید با نظارت كارشناسان دفتر فنی و مهندسی اجرا شد.

وي افزود: این عملیات به مدت 10 ساعت، بدون قطع آب و اختلال در آبرسانی به شهروندان به اتمام رسید./ق2

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.