سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر

قوه قضاييه با مديريت شهري در حفظ فضاي سبز پايتخت همكاري كند

رییس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران گفت: در حال حاضر یکی از دغدغه های اصلی شورای چهارم حفظ باغات و گسترش بیش از پیش فضای سبز پایتخت است.

 
 به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ،رحمت الله حافظی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری درخصوص حفظ و گسترش فضای سبز شهرتهران افزود: تجاوز به حریم سبز شهر به هر دلیلی ممنوع است و قطعا با واکنش اعضای شورای شهر مواجه خواهد شد .

وی با تاکید بر اینکه بیشترین قلع وقمع درختان در پایتخت توسط نهادها ، سازمانها و ارگان ها انجام می شود، گفت: قانون صراحتا وظایف و تکالیف را در خصوص برخورد با قطع کنندگان اشجار مشخص کرده است .
 
رییس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهرتهران با اشاره به اینکه در این مورد هیچ گونه خلا قانونی وجود ندارد، افزود: طبق قانون اگر فرد ،نهاد ،سازمان و یا ارگانی به قطع درختان در زمینی اقدام کند، آن زمین توسط شهرداری مصادره و به فضای سبز تبدیل و در اختیارشهروندان قرار می گیرد .

حافظی با بیان اینکه به هیچ عنوان به نهادها ، سازمان ها و ارگان ها اجازه نخواهیم داد خلاف ضوابط و مقررات تعیین شده اقدام به قطع درختان کنند، خاطرنشان کرد: به عنوان مثال در مساله قطع درختان در منطقه5 نیز سازمان اوقاف نقش مستقیم نداشت بلکه واقف با مراجعه به مراجعه قضایی توانسته بود حکم قلع و قمع درختان را بگیرد .

وی تصریح کرد: صراحتا در حکم مراجع قضایی کلمه قلع وقمع درختان ذکرشده است و واقف به استناد ان حکم درختان را ازبین برده است.

رییس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه به رغم قطع درختان در منطقه 5 کمیسیون تاکید کرد که کاربری زمین به هیچ عنوان تغییر نخواهد کرد و حتی ساخت و سازهیچ گونه ابنیه ای در این زمین وجود نخواهد داشت، ادامه داد: با توچه به اینکه رای صادره توسط مرجع قضایی خلاف قانون حفظ درختان است، به همین خاطر سبب شد کمیسیون از صادرکننده رای به دادسرای ویژه قضات شکایت کند.

وی درخصوص همکاری قوه قضاییه با مدیریت شهری در جلوگیری چنین اتفاقاتی در شهرتهران گفت: ما در این زمینه دغدغه های بسیاری داریم و متاسفانه همکاری قوه قضاییه را نیز احساس نمی کنیم.

حافظی افزود: چندی پیش درهمین خصوص با رییس شورای شهرگفت و گو داشتیم واز وی خواستیم مکاتباتی را با قوه قضاییه داشته باشد تا بتوانیم همراهی این قوه را با مدیریت شهری شاهد باشیم .

رییس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهرتهران با بیان اینکه دربحث جلوگیری ازصدور برگه های غیر مجازمعاینه فنی به کمک قوه قضاییه نیازمندیم ادامه داد: برخورد مناسب با افراد خاطی مهمترین عامل بازدارنده در کاهش تخلفات است.

حافظی با اشاره به اینکه اعضای شورای شهر تهران تاکید دارند که از سرمایه پایتخت صیانت شود، گفت: کمک دستگاه قضا و مدیریت شهری در این باره باعث صیانت هرچه بهتر از سرمایه های تهران بخصوص سرمایه فضای سبز می شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: باغات ، پایتخت ، فضای سبز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.