سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امیرآبادی فراهانی در نطق میان‌دستور:

رئیس‌جمهور پاسخی در تراز جمهوری اسلامی ایران به کامرون بدهد/دولت را در حل مشکلات معیشتی حمایت می‌کنیم

نماینده قم ضمن محکوم کردن رفتار نخست‌وزیر انگلیس و دفاع از مواضع انقلابی رئیس مجلس، گفت: از رئیس جمهور می‌خواهیم جوابی قاطع و در تراز جمهوری اسلامی ایران به این مردک بی‌ادب بدهد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران احمد امیر آبادی فراهانی نماینده قم در صحن علنی امروز (یکشنبه 6 مهر)  مجلس در نطق میان دستور خود با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: در سال 1921 به دلیل افول قدرت انگلیس در مجامع بین‌المللی لیره استرلینگ از مراودات بین‌المللی حذف و دلار جایگزین آن شد.

نماینده قم با اشاره به اینکه انگلیس هنوز در توهم به سر می‌برد و درک اینکه دنیا وارد قرن بیست و یکم شده است ندارد گفت: کشوری که عرضه ندارد سرزمین خود را حفظ کند برای کشور پرقدرتی مثل ایران امر و نهی می‌کند و اگر حکومت پیر استعمار عرضه دارد شهروندان خود را که مانند تروریست‌ها در منطقه پخش شده‌اند حفظ کند.

وی ضمن محکوم کردن رفتار نخست‌وزیر انگلیس و دفاع از مواضع انقلابی رئیس مجلس خطاب به رئیس جمهور بیان داشت: این بی‌ادبی را که بعد از ملاقات با شما صورت گرفت را باید پاسخی قاطع و در تراز جمهوری اسلامی ایران به این مردک بی ادب بدهید.

امیرآبادی فراهانی تصریح کرد: آنان که ذوق‌زدگی را در مناسبات با غرب دارند و حل همه مشکلات را ناشی از برقراری ارتباط با غرب می‌شمارند باید بدانند که مستعمره و دوستان غرب در منطقه‌ امروز در مقایسه با جمهوری اسلامی ایران چه وضعیت امنیتی،‌ اقتصادی،‌ اجتماعی دارند.

نماینده قم در ادامه افزود: دولت‌مردان ما باید بدانند که تمام نمایندگان تلاش خود را خواهند کرد تا دولت در خدمت‌رسانی به مردم و حل مشکلات معیشتی مردم موفق شوند.

وی گفت: ما اعتقاد داریم به جای اتکا به خارجیان برای حل مشکل اقتصادی باید تمام نهادهای حکومتی بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اجرای اقتصاد مقاومتی همدل و پشتیبان یکدیگر باشند واز تمام ظرفیت‌های مردم برای پیشرفت کشور استفاده کنند.

امیر آبادی فراهانی با اشاره به اینکه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به عنوان رسانه ملی چرا باب خود را برای منتقدان دولت باز نمی‌کند، گفت: یکسال از عمر دولت می‌گذرد و به نظر می‌رسد زمان ارزیابی عملکرد دولت فرا رسیده و باید برای کمک به مدیریت اجرایی کشور و رفع نواقص در برنامه‌های کارشناسی دولت را نقد منصفانه کرد.

نماینده قم با تاکید بر اینکه باید در ارائه آمارها دقت بیشتری شود تا اعتماد جامعه به مراکز ارائه کننده آمارها بیشتر شود گفت: این اعتماد باید مبنای تصمیم گیری برای سرمایه گذاری‌ها قرار بگیرد از جمله همین اعلام‌ها اعلام نرخ رشد 4.6 در سه ماهه اول سال 93 است.

وی در ادامه افزود: دولت یکسال است که سرکار آمده و اگر سه ماهه مبنای اعلام باشد چرا اولین روزهای دولت سه ماه‌، سه ماه  اعلام نشده است شاید از اولین روزهای کار دولت پر رونق بوده است که ما متوجه نبودیم.

امیرآبادی فراهانی تصریح کرد: نرخ رشد تولید ناخالص داخلی یک مفهوم مستقل است و به صورت سالیانه محاسبه می‌شود و اینکه سه ماه اول را با سه ماه سال قبل مقایسه می‌کنند، ادبیاتی است که بانک مرکزی نمی‌دانیم از کجا آورده‌ است.

وی اظهار داشت: متاسفانه بیمه توسعه به تعهدات خود عمل نکرده و با پیگیریهایی که انجام شده مسئولان مربوطه می‌گویند در پشت پرده شرکت بیمه مورد حمایت قرار می‌گیرد و اجازه نمی‌دهند که این پرونده بررسی شود.

نماینده قم در ادامه تاکید کرد: از مسئولان مربوطه می‌خواهیم که از کلی گویی اجتناب کرده و افرادی را که نمی‌گذارند حقوق مردم ابقاء شود معرفی کنند.

امیرآبادی فراهانی افزود: از هیئت رئیسه می‌خواهیم که کمیسیون مربوطه‌ را مسئول رسیدگی به این پرونده کرده تا گزارش آن را به صحن علنی مجلس برای استحضار نمایندگان و مردم ارائه دهد.

وی با اشاره به اینکه همچنین از دادستان می‌خواهیم که از حقوق بیمه گران دفاع کنند گفت: از وزرای فرهنگی و علمی می‌خواهیم که مشکلات فرهنگی و اجتماعی مردم را در سال فرهنگ مورد توجه قرار دهند و نسبت به فرهنگ دینی مردم اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

نماینده قم بیان داشت : مقام معظم رهبری در فرمایشات خود در 18 خرداد سال 84  فرمودند چیزی که در مجلس مهم است حضور نمایندگان در سر پست‌های خود با رعایت زمان، دقیقه و ثانیه است چه در داخل مجلس و هم در کمیسیون‌ها و رفتن زیاد به سفرها پسندیده نیست و مراقب باشید مجلس در چنین دام‌هایی گرفتار نشود.

امیر آبادی فراهانی با تاکید بر اینکه از هیئت رئیسه می‌خواهیم در خصوص اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری اهتمام ویژه‌ای داشته باشند گفت: بررسی کنید که چرا مجلس با یک فاصله معنا داری نسبت به کل نمایندگان تشکیل می شود.

وی افزود: بیمه تکمیلی فرهنگیان پرداخت بیمه ایثارگران و زیر ساختهای نیمه کاره مسکن مهر در حوزه آب،‌برق و گاز و اجرای قانون و تعرفه خدمات پرستاری،‌پرداخت رزمندگان موثر؟ و صدور دفترچه بیمه آنها و رسیدگی به بیماران سرطانی را از وزرای مربوطه آن خواستاریم.
انتهای پیام/

برچسب ها: تعرفه ، خدمات ، مشکلات ، فرهنگی ، حقوق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.