سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مرحله یک چهارم نهایی بسکتبال بازی های آسیایی 2014؛

تیم ملی ایران با سرگروهی به نیمه نهایی رسید/ دیوار نوین چین حریف ایران نشد

تیم ملی بسکتبال ایران با پیروزی مقابل چین به عنوان صدرنشین گروه G به نیمه نهایی رسید. بازیکنان بلند قد جدید چین که به دیوار جدید این کشور در رسانه های آسیایی معروف شده اند یک قدم به حذف نزدیکتر شدند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ در حالی که قرار بود تیم ملی بسکتبال ایران و چین برای سرگروهی در آخرین روز مرحله یک چهارم نهایی با هم مسابقه دهند، باخت روز قبل چین باعث شد که این تیم برای صعود و باقی ماندن در مسابقات وارد زمین شود.

ایران با ترکیب کامرانی، آفاق، نیکخواه بهرامی، ساهاکیان و حدادی وارد زمین شد. بعد از مدت ها این پنج بازیکن ترکیب اولیه را در کنار هم تشکیل می دادند.

صمد نیکخواه در دو بازی قبلی با مغولستان و ژاپن استراحت داشت و در بازی های ابتدایی هم بهنام یخچالی به جای حامد آفاق وارد زمین می شد.

صفر امتیاز برای حدادی

ایران شروع بهتری در کوارتر اول داشت و با نتیجه 22 بر 13 این کوارتر را برد.

اوشین ساهاکیان که بهترین امتیازآور بازی با ژاپن بود در کوارتر اول این بازی هم با 7 امتیاز و 5 ریباند بهترین بازیکن تیم بود.

بازیکنان قدبلند چین دفاع بهتری روی حامد حدادی انجام می دادند و به همین دلیل سنتر ایران تا پایان نیمه با وجود 7 ریباند و 2 پاس گل هیچ امتیازی نگرفت. اوشین ساهاکیان و آرمان زنگنه با توجه به دفاع روی حدادی بهترین امتیازآوران تیم بودند.

ورود نوجوان 217 سانتی متری چین به زمین

ژو کی بازیکن 217 سانتی متری چین هم در نیمه کوارتر دوم وارد بازی شد و 6 امتیاز و 3 ریباند برای این تیم داشت. کی امسال در بازی های قهرمانی زیر 18 سال آسیا هم در تیم جوانان چین حضور داشت و بهترین بازیکن تورنمنت شد.

ایران با تساوی 13-13 در کوارتر دوم با نتیجه 35 بر 26 در نیمه اول برنده شد.

اوشین ساهاکیان 11 امتیاز و 5 ریباند و آرمان زنگنه 8 امتیاز در این نیمه داشتند.



بازیکنان ایران به خصوص با 2 پرتاب 3 امتیازی آرمان زنگنه در پرتاب های راه دور با 44 درصد موفقتر از چین بودند که از 8 اقدام خود یک پرتاب 3 امتیازی را گل کردند.

تیم ایران با 20 ریباند مقابل 15 ریباند چین در این شاخص آماری هم شرایط بهتری داشت.
 
اختلاف 13 امتیازی در پایان

ساهاکیان و حدادی در کوارتر سوم بازی روی نیمکت رفتند و کوارتر سوم هم با نتیجه 21 بر 18 به نفع ایران تمام شد. 

کوارتر چهارم با اختلاف حدود 15 امتیاز پیش رفت و حامد حدادی هم در اواسط کوارتر چهار خطایی شد. بعد از نشستن حدادی روی نیمکت تیم چین با چند حمله و ضدحمله به امتیاز رسید و در دقیقه ششم کوارتر نتیجه به 70 بر 60 رسید.

دقیقه آخر بازی هم با تلاش چینی ها برای جبران اختلاف پرامتیاز پی گیری شد اما در نهایت ایران با نتیجه 65 بر 57 بازی را برد و به عنوان صدرنشین گروه G به مرحله بعد رسید.

حذف تیم چین با پیروزی ژاپن در بازی عصر امروز با مغولستان قطعی می شود.

برد 2 امتیازی فیلیپین

در اولین بازی گروه H تیم فیلیپین با نتیجه 67 بر 65 مقابل قزاقستان برنده شد. تیم های قطر با کره جنوبی و اپن با قزاقستان تکلیف چهار تیم مرحله نیمه نهایی بسکتبال بازی های آسیایی را قطعی می کنند.


انتهای پیام/
 

برچسب ها: چین ، ایران ، بسکتبال ، asian games ، incheon
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.