سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سردار احمدی مقدم:

داعش توان رویارویی با ایران را ندارد/ تهران پناهگاه خوبی برای سارقان است / برخورد با اراذل سهل‌تر از برخورد با سارقان

فرمانده نیروی انتظامی گفت: با وجود گروهک تروریستی داعش مرزهای ایران، امن و امان است و این گروه فاصله زیادی با مرزهای ایران دارد و در عین حال توان و رویارویی با ما را ندارد؛ در حال حاضر قدرت های بزرگ در برخورد با داعش دست گدایی به سمت کشور دراز کرده اند و ما این قدر غافل نیستیم که این گروهک به مرزهای ایران برسد.

به گزارش خبرنگار حوادث  باشگاه خبرنگاران، سردار دکتر احمدی‌مقدم در همایش ملی پیشگیری اجتماعی از وقوع جرم با درود به روان شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس و روح امام راحل و تقدیر از برگزار کنندگان این همایش ملی اظهار داشت: امیدواریم این همایش گام دیگری باشد به سمت افق روشن برای جامعه عاری از جرم.
 
فرمانده نیروی انتظامی گفت: برای اینکه به موضوع پیشگیری از جرم اشاره کنیم باید به منابع تولید جرم و شرایط کنونی اشاره شود.
 
وی افزود: در شرایط کنونی شاهد رشد و گسترش تروریسم هستیم و دستهای قدرتهای جهانی به وضوح و آشکار پشت این جریان دیده می‌شود.
 
سردار احمدی‌مقدم تصریح کرد: گسترش شدید مواد مخدر و الکلیسم که می‌بینیم بنا به تعریف سازمان ملل از جرایم مزمن و پیشرونده هستند.
 
این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: باز هم همان حامیان تروریست نقش باواسطه و بی‌واسطه‌شان در ترویج مواد مخدر وجود دارد.
 
وی به بستر توسعه یافته ارتباطات اشاره کرد و گفت: امروز بستر ارتباطات بستری مناسب برای توسعه جرایم شده چه در گسترش جرایم توسعه یافته، چه در آموزش جرم و جنایت و چه در تخریب فرهنگی.

سردار "اسماعیل احمدی مقدم" در جمع خبرنگاران، گام اول در پیشگیری اجتماعی از جرم را مسئول سازی دستگاه ها دانست و گفت: ضعف عملکرد، کج کارکردی و کم توجهی به حوزه های اجتماعی موجب بروز بسترهای ناهنجاری می شود و باید این مورد را در پیشگیری اجتماعی از جرم مد نظر قرار داد.

وی ، گام دوم در پیشگیری از جرم را مشارکت مردم دانست و گفت: در گام سوم، باید سعی کنیم افرادی که به مرحله ناهنجاری پا گذاشته اند به جرگه جرم کشیده نشوند و اگر چنین شد بتوانیم آنها را احیاء کنیم.

به گفته فرمانده ناجا، اقدامات انتظامی و برخورد گام دیگر نیروی انتظامی و دستگاه قضا است؛ افزایش قدرت، سرعت کشف و صدور احکام متناسب و سریع می تواند موجب بازدارندگی شود.

این مقام ارشد انتظامی در خصوص فعالیت قرارگاه سرقت و عملکرد آن، گفت: تعداد سرقت هایی که در تهران ثبت می شود یک سوم کل سرقت ها و حدود 600 الی 700 پرونده و بیش از نرخ جمعیت است.

احمدی مقدم تصریح کرد: تهران برای سارقان پناهگاه خوبی است و برخی از سارقان نیز در تهران ساکن نبوده و کسب و کار آنها در تهران است.

وی ادامه داد: تلاش می کنیم با افزایش سرعت و دقت، مانع بروز سرقت شده و در سالهای اخیر نیز پیشرفت هایی نیز داشته ایم به طوری که در شهریور ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 3 درصد کاهش سرقت داشته ایم؛ در تهران، درصد کاهش سرقت ها بالا بوده است.

فرمانده ناجا گفت امسال 14 درصد افزایش کشف داشتیم، در موضوع بازگرداندن اموال نیز عملکرد مطلوب تری داشتیم؛ ادعا نداریم که می توانیم سرقت را به صفر رسانده و از بین ببریم.

احمدی مقدم در پاسخ به این سوال که آیا نمی توان مانند اراذل و اوباش با سارقان نیز برخورد کرد، گفت: تعداد اراذل و اوباش حرفه ای در تهران کم و میانگین سن آنها بین 17 تا 25 سال است اما سرقت مانند موادمخدر موضوعی مستمر می باشد و نمی توان آن را به سن خاصی محدود کرد از این رو برخورد با اراذل اوباش سهل تر از برخورد با سارقان است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با وجود گروهک تروریستی داعش مرزهای ایران، امن و امان است و این گروه فاصله زیادی با مرزهای ایران دارد و در عین حال توان و رویارویی با ما را ندارد؛ در حال حاضر قدرت های بزرگ در برخورد با داعش دست گدایی به سمت کشور دراز کرده اند و ما این قدر غافل نیستیم که این گروهک به مرزهای ایران برسد.

احمدی مقدم، روند کنترل جرایم خشن در شش ماه اخیررا مطلوب دانست و گفت: در حال حاضر سرقت و موادمخدر دو جرم شایع است که 90 درصد زندانیان ما را تشکیل می دهد و اعصاب و روان مردم ، پلیس و دستگاه قضا را آزار می دهد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۳:۳۵ ۰۶ مهر ۱۳۹۳
وقتی سیاست قوه قضاییه خالی کردن زندانها باشد دیگر چگونه می شود مجرمین را کنترل کرد اگر کسی ببینید .جرمی را مرتکب شده وسالهای عمرش رت در زندان هدر داده دیگر این کار را تکرار نمی کند .اگر دزدی که شرایط قطع انگشنانش هست وچنین شود دیگر نمی تواند چنین کند .متاسفانه بسیاری از مجرمین با تهدید از شاکیان خود رضایت می گیرند.در کشور آمریکا ندادن مالیات کافی است تا سالها فردی را به زندان بفرستد.اینجا یک دزد ویا موادفروش می داند .هزینه چندانی برای جرمش نمی دهد .آری از احداث زندان وهزینه های ان نترسید .اقتصاد درامنیت رشد می کند وتا اقتصاد درستی نداشته باشیم نمی توانیم خانواده هایی پایدار داشته باشیم