سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آصفری در واکنش به اظهارات وزیر خارجه امارات:

اظهارات "شیخ عبدالله" جایگاه حقوقی و قانونی ندارد/ بار‌ها پاسخ موضع‌گیری‌های بی‌اساس امارات را داده‌ایم

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اراضی ابوموسی جزء لاینفک و جدانشدنی جمهوری اسلامی ایران است و این گونه اظهارات برای ما هیچ جایگاه حقوقی و قانونی ندارد.

"محمدحسن آصفری" نماینده مردم اراک و کمیجان در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، در واکنش به اظهارات اخیر وزیر امور خارجه امارات در سازمان ملل مبنی بر اینکه ایران باید پرچم خود را در جزیره ابوموسی بردارد، گفت: اظهارات وزیر امور خارجه امارات هیچ گونه منبع مستند و پشتیبان قانونی ندارد.

وی افزود: بهتر است که وزارت خارجه امارات به جای پرداختن به موضوعاتی که بار‌ها پاسخ آن را از جمهوری اسلامی ایران شنیده است، به فکر معیشت خانوارهایی باشد که در این جزایر سه‌گانه ایران اجیر کرده است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: اراضی ابوموسی جزء لاینفک و جدانشدنی جمهوری اسلامی ایران است و این گونه اظهارات برای ما هیچ جایگاه حقوقی و قانونی ندارد.

وی ادامه داد: اگر امارات سندی دال بر این موضوع دارد، بهتر است، سند خود را ارائه دهد.

آصفری تاکید کرد: تمام اسناد گویای این موضوع است که جزایر سه گانه ابوموسی، ‌تنب بزرگ و تنب کوچک جزء اراضی جدانشدنی جمهوری اسلامی ایران است و کشورمان نیز در گذشته بارها پاسخ این موضع‌گیری‌های بیهوده و بی‌اساس را داده و با سند آن را اثبات کرده است.

گفتنی است، "شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان" وزیر خارجه امارات در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، با اشاره به جزایر سه گانه جمهوری اسلامی ایران نسبت به برافراشتن پرچم کشورمان در جزیره ابوموسی اعتراض کرد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.