سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پاسخ ترکيه به انتقادات امارات از سخنان اردوغان در سازمان ملل

وزارت امور خارجه ترکیه با صدور بیانیه ای به انتقادات امارات از سخنان اردوغان در مجمع عمومی سازمان ملل درباره مصر پاسخ داد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره عربی؛ وزارت امور خارجه ترکیه به شدت از بیانیه همتای اماراتی خود، که در آن، سخنان روز چهارشنبه گذشته رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در مجمع عمومی سازمان ملل متحد محکوم شده بود، انتقاد کرد.
وزارت امور خارجه ترکیه، در بیانیه ای که امروز صادر کرد، موضع امارات را خلاف عرف دیپلماتیک دانست که به هیچ وجه قابل قبول نیست.

الجزیره اضافه کرد: این وزارتخانه تاکید کرده است، ممکن است کشورهایی باشند که از موضع ترکیه احساس ناراحتی کنند اما این باعث نمی شود که آنها حق زدن اتهامات ناشایست به اردوغان را داشته باشند.

وزارت امور خارجه ترکیه همچنین ابراز امیدواری کرده است کشور امارات به ارزش های اصلی در روابط بین المللی احترام بگذارد و از اظهار نظر درباره مسائلی که به شکل مستقیم به آن کشور ربطی ندارد، خودداری کند.

این شبکه در پایان افزود: گفتنی است وزارت امور خارجه امارات مطالب بیان شده در سخنرانی اردوغان درباره مصر در مجمع عمومی سازمان ملل متحد را تقبیح و در بیانیه ای این سخنان را غیرمسئولانه و دخالت آشکار در مسائل داخلی مصر توصیف کرده بود.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.