سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در انتقاد به سخنان محمود عباس در مجمع عمومی سازمان ملل؛

نتانیاهو: محمود عباس دروغ می‌گوید!

نتانیاهو؛ نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز در بیانیه‌ای مدعی شد که سخنرانی محمودعباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تحریک آمیز و پر از دروغ بود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روسیا الیوم،  بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز شنبه در بیانیه‌ای مدعی شد که سخنرانی محمودعباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در برابر مجمع عمومی سازمان ملل متحد تحریک آمیز و پراز دروغ بوده است.

وی در این بیانیه همچنین گفته‌است: سخنرانی محمودعباس نشان داد که وی به دنبال صلح نیست.

از سوی دیگر آویگدور لیبرمن وزیر خارجه رژیم صهیونیستی نیز با انتقاد از محمودعباس گفت:سخنرانی عباس باردیگرنشان داد که وی نه می‌خواهد و نه میتواند شریکی در توافقنامه صلح باشد.

وی گفت: عباس در تلاش برای تروریسم سیاسی است و به اسرائیل اتهاماتی باطل وارد می‌کند .

لیبرمن افزود: درگیری‌ها مادامی که عباس رئیس تشکیلات خودگردان باشد؛ همچنان ادامه خواهد داشت و عباس فقط جانشین یاسرعرفات است، با همان منش وسیاست؛ منتها به صورتی دیگر.

گفتنی است، پیشتر آمریکا نیز به سخنرانی محمودعباس حمله کرده و آن را ناامیدکننده توصیف کرده بود.

جین ساکی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این باره گفته بود: این سخنرانی تحریک آمیز و برای بازگرداندن اعتماد میان فلسطینی‌ها و اسرائیل مفید نیست.

شایان ذکر است که محمود عباس در سخنرانی خود در برابر مجمع عمومی سازمان ملل  گفته بود: مذاکرات صلح با اسرائیل مادامی که هدف از آن پایان اشغالگری در ضمن جدول زمانی مشخص شده نباشد؛ بی ارزش است.

وی همچنین گفته بود که باید محاصره نوار غزه پایان یابد و بر تثبیت آتش بس با نظارت مصر تأکید کرده بود.

وی با اعلام اینکه میزان کشتاری که رژیم صهیونیستی در غزه مرتکب شده بی سابقه است اعلام کرد که این جنگ ده‌ها هزار شهید ومجروح علاوه بر نیم ملیون آواره به جای گذاشته است.

محمودعباس همچنین با تهدید رژیم صهیونیستی پیرامون بازخواست این رژیم در جنایاتی که در غزه مرتکب شده گفت: ما آن را فراموش نکرده و نمی‌بخشیم؛ و تمامی مجرمان جنگ را بازخواست کرده و  به قانون و اجماع بین المللی احترام می‌گذاریم.



انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.