سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هفته "فیلم هلند" امروز در خانه هنرمندان افتتاح می‌شود

هفته" فیلم هلند" امروز 5 مهرماه از ساعت 18 با نمایش فیلم‌هایی از كشور هلند در خانه هنرمندان آغاز به كار می‌كند.

به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران  به نقل از روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، هفته فیلم هلند امروز 5 مهرماه با حضور «حبیب ایل بیگی» مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران، «موریتزورهایدن» قائم مقام و جانشین سفیر هلند در ایران و جمعی از فیلمسازان و علاقه مندان از ساعت 18  در خانه هنرمندان آغاز می شود. 
 
بنابراین گزارش، این مراسم با نمایش فیلم‌های «شیشه» برت هانسترا، مستند 11 دقیقه،«گربه ابلوموف» هانس ریشتر، انیمیشن، 12 دقیقه ، «بازیگر سابق پانتومیم» ماتیس گیجسك، داستانی 20 دقیقه، همراه خواهد بود. 
 
فیلم شیشه كه در سال 1958 جایزه اسكار را نصیب هانسترا كرد طرز كار شیشه دمیدن را در دو كارخانه شیشه سازی نشان می دهد.  در «گربه ابلوموف»  دو بانو به گربه ای توجه خاص می كنند اما علاقه آنان به آن حیوان تبدیل به رقابت می‌شود. 
 
ماتیس گیجسك مایك در«بازیگر سابق پانتومیم» از بازیگر پانتومیم كه 24 ساعته این كار را می‌كند  و آدم خوبی است اما زندگی سختی دارد، می‌گوید. همسرش او را ترك كرده و اگر خود را تغییر ندهد از دیدار دختر یك ساله‌اش نیز محروم می‌شود. آیا زمان رشد فرا نرسیده؟ 
 
این گزارش می‌افزاید: هفته فیلم هلند برای دومین بار در ایران برگزار می‌شود  و از 5  تا 9 مهرماه در خانه هنرمندان برپا خواهد بود. 
 
در این هفته فیلم 45 فیلم از كشور هلند به نمایش می‌رسد كه شامل 42 اثر كوتاه و 3  فیلم بلند می‌شوند؛ این فیلم‌ها از تاریخ 6 الی 9 مهرماه ساعت 18 تا 20 در خانه هنرمندان به نمایش خواهند رسید. 
 
یادآور می‌شود، این مراسم در خانه هنرمندان؛ واقع در خیابان آیت الله طالقانی، خیابان شهید موسوی، خانه هنرمندان ایران، سالن ناصری برگزاری می‌شود.



انتهای پیام/
برچسب ها: فیلم ، خانه ، هنرمندان ، بازیگر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.