سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجت‌الاسلام تهامی خبر داد

برگزاری چهارمین دوره کارگاه آموزش ائمه جماعات قوه قضائیه با حضور 120 نفر از روحانیون

معاون فرهنگ دینی و سازمانی معاونت فرهنگی قوه قضائیه از برگزاری چهارمین دوره کارگاه آموزشی ائمه جماعات قوه قضائیه خبر داد.

به گزارش حوزه حقوقی-قضایی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمین "سیدعلی تهامی" با اشاره به برگزاری چهارمین دوره کارگاه آموزش ائمه جماعات قوه قضائیه اظهار داشت: این دوره با حضور 120 نفر از روحانیون به مدت 3 روز از 24 شهریور تا 27 شهریورماه سال جاری در مجتمع آموزشی نیایش ستاد اقامه نماز مشهد مقدس به صورت شبانه‌روزی برگزار شد.
 
وی افزود: این دوره با هدف آشنایی با مباحث مربوط به معارف نماز، ترویج فرهنگ نماز، آشنایی فراگیران با شیوه‌های دعوت به نماز و آشنایی با شبهات و سؤالات روز مربوط به نماز جهت آمادگی برای پاسخگویی در محافل مختلف برگزار شد.
 
تهامی خاطرنشان کرد: گروه این دوره را، روحانیون و ائمه جماعات قوه قضائیه تشکیل می‌دادند. در این دوره معاون فرهنگی قوه قضائیه درخصوص نماز و نقش سازنده آن سخنانی را بیان کردند.
 
معاون فرهنگ دینی و سازمانی معاونت فرهنگی قوه قضائیه گفت: از مهمترین اولویت‌های معاونت‌های فرهنگی دستگاه قضایی پرداختن به 3 مقوله اخلاق، قرآن و نماز است.
 
وی درباره مقوله اخلاق افزود: اخلاق شامل اخلاق حرفه‌ای و شرعی است که مقرر شده اخلاق حرفه‌ای به صورت پایلوت در پنج مجتمع قضایی به صورت آزمایشی عملی شود.
 
تهامی درباره فعالیت‌های قرآنی بیان کرد: ترویج آموزش قرآن به صورت مجازی از جمله کارهایی است که از سوی معاونت فرهنگی قوه قضائیه انجام شده است، بدین منظور با دانشگاه قرآن و حدیث قرارداد همکاری بسته شده است و با برگزاری دوره‌های مختلف قرآن در خانواده، آموزش‌های مختلف قرآنی و مسابقات قرآنی در جهت ترویج مباحث قرآنی در بین کارکنان دستگاه قضایی و خانواده‌های آنها گام‌های اساسی برداشته شده است.
 
معاون فرهنگ دینی و سازمانی معاونت فرهنگی قوه قضائیه نماز را از اصلی‌ترین برنامه‌های معاونت فرهنگی دانست و ائمه جماعات را به هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن این فریضه الهی در دستگاه قضایی دعوت کرد.
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.