سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون ارتباطات میراث فرهنگی کشور:

گردشگری موتور محرک، خروج از رکود اقتصادی در کشوراست

برنامه ‌ریزی وهدف‌گذاری در سازمان میراث فرهنگی با محوریت جذب توریست و گردشگر، اقتصاد کشور را پویا و آن را از رکود خارج می‌کند.

مریم ترسایی معاون ارتباطات و رسانه‌ای سازمان میراث فرهنگی کشور درخصوص برنامه‌های سازمان در بخش گردشگری در گفتگو با خبرنگار میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران گفت: رئیس سازمان میراث فرهنگی طی دیداری که با نماینده مردم شهرستان شوشتر، شهردار و نمایندگان تشکل‌های مردم نهاد درمجلس شورای اسلامی داشت، استان خوزستان را در همه ادوار تاریخی پر اهمیت توصیف کرده است.
 
ترسایی ادامه داد: برنامه‌های سازمان در زمینه جذب گردشگر با تأکیدی که مدیریت جدید دارند، منوط به کمک تشکل‌های مردم نهاد، ارتباط مردم با بخش خصوصی، شهرداری‌ها و سایر دستگاه‌ها میسر خواهد بود. 

وی عنوان کرد: در چند ماه اخیر رشد روز افزون گردشگران خارجی نسبت به گذشته چشم‌گیر بود و تلاش می‌شود شرایط  به همین منوال ادامه داشته باشد.
 
ترسایی اظهار داشت: در استان‌های شیراز واصفهان هتل‌های4 و 5 ستاره با تکمیل ظرفیت گردشگر روبرو بوده است که جای خوشحالی دارد.
 
ترسایی تصریح کرد: توجه ویژه مدیریت سازمان به شهرستان‌های شوشتر و شوش و ساخت اماکن و مجهز کردن این دوشهر تاریخی تلاش می‌شود که گردشگری در این خطه از کشور افزایش داشته باشد.

 وی افزود: نگاه سازمان به کشور و داشته‌های فرهنگی و تاریخی یک نگاه مثبت و به گونه‌ای است که تعامل و دوستی میان تمامی نهادهای فرهنگی را سرلوحه برنامه‌ها قرار داده است. 

وی بیان کرد: مدیریت جدید معتقد است، گردشگری موتور محرک خروج از رکود اقتصادی در کشور است. 

وی عنوان کرد: تلاش می‌شود تا با گردشگری، فرهنگ و داشته‌های تاریخی را به گردشگران نشان داده  و با این دیدگاه محور گفتگو بوجود می‌آید و ایران را بهتر خواهند شناخت. 

وی در پایان تصریح کرد: روز5 مهرماه روز جهانی جهانگردی است و برای اولین بار در کشور دیگر خبری از هفته جهانگردی نخواهد بود و در  امروز 5 مهرماه در سالن اجلاس سران با برپایی نمایشگاه‌ و همایش این روز را گرامی خواهیم داشت. 

انتهای پیام/  

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.