سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان/

درآمد گمرکات استان کرمان ۳۲۱ درصد رشد داشته است

مدیرکل گمرکات استان کرمان با بیان اینکه درآمد این اداره کل در شش ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۲۱ درصد رشد داشته است،گفت:در این مدت نیز صادرات کالا از گمرکات استان از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۲۲ و ۵۴ درصد رشد را نشان می‌دهد.

به گزارش گروه استان‎های باشگاه خبرنگاران به نقل از  روابط عمومی اداره کل گمرکات استان کرمان، محمدرضا قادر، اظهار کرد: میزان صادرات گمرکات استان کرمان در مدت یاد شده به ارزش 349 میلیون و 206 هزار و 172 دلار و وزن 167 هزار و 896 تن بوده است.
 
وی متوسط قیمت هر تن کالای صادراتی استان کرمان را 2 هزار و 80 دلار برشمرد و افزود: عمده‌ترین کالاهای صادراتی این گمرکات، پسته و مغز پسته، کاشی و سرامیک، خرما، سیمان و مصنوعات مسی بوده است.
 
مدیرکل گمرکات استان کرمان با بیان اینکه این کالاها به کشورهای اروپایی، امارات، مالزی و آسیای میانه صادر شده است، تصریح کرد: میزان واردات به این گمرک در مدت مذکور به ارزش 552 میلیون و524 هزار و 415 دلار و وزن 49 هزار و 470 تن است.
 
قادر با بیان اینکه این مقدار نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش 415 درصد و به لحاظ وزن 158 درصد افزایش داشته است، افزود: اقلام عمده واردات شامل اجزا و قطعات خودرو، لوازم صنعتی و برقی، سایر لوازم و ماشین آلات صنعتی مکانیکی، الیاف اکرلیک و کالاهای دیگر است.
 
وی متوسط قیمت هر تن کالای وارداتی را 11 هزار و 169 دلار دانست و اظهار کرد: کالاهای وارداتی استان کرمان از کشورهایی مانند امارات، چین و کره جنوبی وارد شده است.
 
مدیرکل گمرکات استان کرمان، خاطرنشان کرد: درآمد اداره کل گمرکات استان در شش ماه نخست امسال به یکهزار و 115 میلیارد و 25 میلیون ریال رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 321 درصد رشد داشته است.
 
انتهای پیام/ش
برچسب ها: گمرک ، کرمان ، صادرات ، کالا ، قطعات ، خودرو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.